Gå til innhold
Arkivverket

[#7458] Lava Asbjørnsdtr. Ler f. 1841, Flå. Utfl. til Vest

Gjest Håvard Ler
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Ler

Lurer på hvordan det gikk med Lava Asbjørnsdtr. i Vesterålen? Hun flytta fra Flå i Melhus til Vesterålen i 1872. I 1875 er hun kjøkkenpike på Langenæs i Øksnes. Finner henne også i 1900. Da er hun gift med Nils Jacobsen, f. 1844, Sund. De er bosatt på Nordmo (Kvitnes) i Hadsel. Er det noen som vet om de fikk barn, og når hun døde?Mvh Håvard Ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Lava ble født 13.11., døpt 12.12.1841 i Flå kirke i Melhus, foreldre Asbjørn Erichsen og Marit Olsdtr.Jeg fant dem gift på Familyserach, kirkebok for Bjørnskinn 1856 - 1886:"Sara" Asbjørnsdtr. f. 13 Nov 1841, datter av Asbjørn Eriksen gift 01 Jan 1881 på Dverberg, Nordland, med Nils Jakobsen f. 16 Mar 1844, sønn av Jakob Olsen.Sønn, født i Dverberg: Olaf Andreas Nilsen, f. 17 Feb 1881, døpt 24 Jul 1881 i Bjørnskinn. Foreldre Nils J. og Olava A. - ikke rart de måtte gifte seg! :-)Hvis Nils Jakobsen er født i Sund i Hordaland, er det eneste alternativet (om han fortsatt bor der) ham du finner som tjener på Midttveit i 1865 på denne linken (han lever ikke i Sund i 1900):Lenke mange fra både Sund og Fana reiste nordover for å finne lykken. Jeg har selv Kvitnes-slekt, blant annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Takk for opplysningene! Dette er ikke mi slekt, men Lava kom fra en nabogård, og hun hadde ei datter med min oldefar før hun reiste nordover. Denne dattera emigrerte til USA, og jeg har nå kontakt med barnebarna hennes. Derfor hadde det vært interessant og kommet i kontakt med etterkommere etter hennes halvbror Olaf Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.