Gå til innhold
Arkivverket

[#7461] Slekten Dahl fra Aust Agder.

Gjest Sonja Irene Husby
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Irene Husby

Jeg har funnet min oldefar, Otho Christian Dahl, fra Fjære. Han er født i Grimstad ca 1854/55, men der er det slutt. Han finnes i Fjære i 1900, men ikke i Grimstad i 1865/75. Hans far skal hete Hans Chr. Dahl. Otho var gift 2 ganger, 1-Tora,2-Kristine. De flyttet til Halten Sør Trøndelag, der han arbeidet som fyrvokter, i 1906/7. Om det er noen som kjenner til denne slekta er jeg meget takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Se på Skaregrøm i Fjære 1865, der finner du en Christian Dahl 11 år, født i Grimstad. Eldre bror heter Hans, faren er skredder Aanon Dahl fra Arendal. En god kandidat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Heisann. Du finner en Christian Dahl født 1855 i Grimstad. Han bor i 1865 tellingen på gården Skaregrøm i Fjære, sammen med sin far og søsken. Kan nok ikke hjelpe mer, men lykke til videre :O)Mvh.M.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Hei! Skaregrøm i Fjære: Fjære er nå innlemmet i Grimstad kommune - og Skaregrøm er svært sentrumsnært (nærmest by-grunn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.