Gå til innhold
Arkivverket

[#7471] Frosta i N. Trøndelag


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Er jeg så heldig at noen har tilgang på kirkebøker fra Frosta i N. Trøndel. Skulle så gjerne ha opplysninger om Marie Mortinusdtr. f. 1852 i Frostens prgj. I 1865 tell. er hun tjenestepige på Faanæs nedre. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Jeg har kirkebøker fra Frosta for bl.a. periodene 1838-51 og 1878-87. Hvis du er sikker på årstallet 1852 er den eldste for gammel, men hun kan jo ha giftet seg i løpet av den siste perioden? Eller har du opplysninger som peker i en annen retning?Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Rune. Takker så mye for tilbudet,men jeg vet ingenting om Marie Mortinusdtr. Hun var sannsynligvis komfirmert i 1866-67. Det jeg lurer på er om hun har vært innom Sparbu og jobbet i 1873-74. Bøkene dine er fortidlig avsluttet eller begynner forsent, dessverre. Prøver meg gjennom alle komm i fylke i håp om å finne denne Marie/Maria Mortinusdtr. Mvh. Allis-Elin Ps. Har du noe annet forslag tar jeg imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei igjen! Takk for svaret. Jeg mener å ha prøvet det meste når det gjelder Marie Mortinusdtr.Marie(den rette)fikk en datter i 1874, Marie står da oppført på fødselsattesten. Dette har jeg fått opplyst igjennom statsarkivet og debattforum. Men hun er som sunket i jorden. Derfor prøver jeg i de andre komm. i fylket. (Optimist og blanding av trøndersk og bergensk stahet) Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Olaf Hansen

Hei Innlegget er jo litt 'gammelt', men i tilfelle du ikke har funnet ut av det,så fant jeg dette i kirkebok for Frosta (mikrofilm): f. 18.9.1851 døpt 26.10.1851 Marie Foreldre: Inderst Mortinus Haldorsen og kone Ingeborg Anna Gudmundsdatter. I folketellingen for 1865 bor de på gården Elven i Frosta, men Marie er ikke nevnt, kanskje allerede ute i tjeneste på Faanæs Indre ?mvh Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Olaf! Dessverre må jeg nok si at den Maria Mortinusdtr du har funnet fram til er nok ikke den rette. Når jeg går igjennom papirene mine ser jeg at Arne Langås, Åsen i N-T den 11.02.02 kunne fortelle at M.M.ble g.m. Magnus Sakariassen og fikk en sønn i 1874. Her er det bare å stå på. Takker så mye for at du tok deg tid. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.