Gå til innhold
Arkivverket

[#7473] Landsforvist fra Sverige

Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Ifølge min bestefars søsken ble min oldefar Josef Peterson f.27.2.1847 i Skållerud, Dalsland (gift med Josefine Marie Jørgensen i 1871) landsforvist fra Sverige etter å ha gjort noe galt.Er det noen som vet hvordan kan jeg finne årsaken til landforvisningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olle Elm

Hej, Har Du kontrollerat husförhörslängden i Skållerud, alltså följt honom från födelsen och framåt. Möjligen kan det stå någon i anteckningskolumnen om han nu gjort något "galt". Då får Du ett kanske ett år att gå efter och sedan finns möjlighter att leta efter en notis i domböcker. Mvh, Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei Olle, Jeg har fulgt han i husforhørslengdene fram til 1851 da familien flyttet til Kareby(?), men finner dem ikke igjen verken i Kareby eller Karaby. Vet derfor ikke i hvilken domsbok jeg skal lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olle Elm

Hej, Att leta efter någon i domböcker som man inte vet var han bor eller när han bor "där". är väl helt omöjligt. Föreslår att Du försöker få kontakt med någon forskare under Dalsland i Anbytarforum http://genealogi.aland.net/discus/ som kan ha intresse för samma familj. Om de hade fler barn är det sannolikt att någon dykt upp någonstans. Man skulle sedan kunna följa dem "tillbaka" .... Lycka till! Olle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.