Gjest Inger-Lise Haga Aastad Skrevet Januar 13, 2002 Del Skrevet Januar 13, 2002 En av mine tippoldeforeldre kommer fra Gentofte sogn, Skovshoved herred i Danmark.Han het Peter Sørensen. Familiegrenen bakover var fra samme sted. Jeg besøke Skovshoved i sommer (tidligere en fiskerlandsby)- stedet ligger ca. 7 kilometer nord for København. Mitt enkle spørsmål er = noen som har røtter fra samme sted? Jeg har fått kjennskap til en del historisk fakta - deler gjerne!Mange hilsner I-Lise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tom askeroi Skrevet Januar 14, 2002 Del Skrevet Januar 14, 2002 Hei Inger-LiseJeg synes du skal dele informasjonen med oss alle, jeg. En vet aldri når en kan få bruk for den...Selv har jeg masse aner fra Danmark og selv om jeg ikke har knyttet noen til Gentofte enda, så har jeg mange igjen å finne - like gjerne der som noe annet sted... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Per Ølstad Skrevet Januar 21, 2002 Del Skrevet Januar 21, 2002 Jeg nedstammer bl.a. fra en dansk prest med navn Rasmus Gefnetofte, f.ca. 1530. Hans sønn Anders Rasmussen Jentoft var også prest, født ca 1566 i Gentofte, død 1629 i Trondheim. Siden er det blitt flere prester og Jentofter, mange med tilholdsted i Nord-Norge. Jeg kjenner intet mer til Rasmus eller hans aner, men er selvsagt interessert i alle opplysninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts