Gå til innhold
Arkivverket

[#7474] Danske aner

Gjest Inger-Lise Haga Aastad
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

En av mine tippoldeforeldre kommer fra Gentofte sogn, Skovshoved herred i Danmark.Han het Peter Sørensen. Familiegrenen bakover var fra samme sted. Jeg besøke Skovshoved i sommer (tidligere en fiskerlandsby)- stedet ligger ca. 7 kilometer nord for København. Mitt enkle spørsmål er = noen som har røtter fra samme sted? Jeg har fått kjennskap til en del historisk fakta - deler gjerne!Mange hilsner I-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Hei Inger-LiseJeg synes du skal dele informasjonen med oss alle, jeg. En vet aldri når en kan få bruk for den...Selv har jeg masse aner fra Danmark og selv om jeg ikke har knyttet noen til Gentofte enda, så har jeg mange igjen å finne - like gjerne der som noe annet sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Ølstad

Jeg nedstammer bl.a. fra en dansk prest med navn Rasmus Gefnetofte, f.ca. 1530. Hans sønn Anders Rasmussen Jentoft var også prest, født ca 1566 i Gentofte, død 1629 i Trondheim. Siden er det blitt flere prester og Jentofter, mange med tilholdsted i Nord-Norge. Jeg kjenner intet mer til Rasmus eller hans aner, men er selvsagt interessert i alle opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.