Gå til innhold
Arkivverket

[#7493] Kirkebøker Roan/Bjørnør

Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Kan noen sjekke Albert Kornelius Petersen, gift, fisker, f. 1879, bopæl Bjørnør. Han reiste til Am. i 1906. (Drumond, Wisc.) Hvem var han gift med ? Var han gift med Lina og hadde datteren Nora ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Lina Kr. Karlsen og datteren Nora reiser i 1907 til samme sted som Albert. Men det er jo litt rart med det etternavnet? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Takk for svaret. Ja, det stemmer at en Albert Kornelius Petersen Nilsen,f. 3.8. 1879,(Bessaker), var gift med Lina Jacobsen, f. 5/5 1880 el 1881. Det jeg lurte på var om denne Albert er den samme som han som reiste ut i 1906 og hadde bopæl Bjørnør, og om Lina Kr. Karlsen og datteren Nora er hans kone og datter. Hvem var i tilfelle Lina og Alberts foreldre ? Dessuten er det jo som du sier litt rart med etternavnet til Lina.Er det noen som har kirkebøkene og kan sjekke fødselsopplysninger ? Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Jeg har sjekka Bjørnørfolket III og finner at alt dere har funnet ut, stemmer. Jeg har ikke kirkebøkene, men det er ingen grunn til å tvile på opplysningene i boka. Albert Kornelius f 1879 var sønn til Nils Petter Karlsen og kona Petternella Petersdatter. De bodde på en plass i Storvika under Bessaker. Albert ble gift med Lina Kristine Jakobsdatter f 1881, fra Vika på Hopstad i 1904. Lina var datter til Jakob Magnussen og Berit Anna Lorntsdatter som har stor etterslekt på Bessaker. Vi ser altså at alle navna til Nils Petter Karlsen er brukt som slektsnavn, til daglig ble han kalt Petter. Petter Karlsen var fra Åfjord. En kan finne mange opplysninger om de andre forfedrene til Lina og Albert i bygdebøkene for Bjørnør.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.