Gå til innhold
Arkivverket

[#7496] August Larson, svensk

Gjest Bent Grotle
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Grotle

August Larson finner jeg i folketellingen for 1875 bosatt i Vadsø med kone Amalie Andreasdtr. og sønn Christian. August Larson var svensk og var i henhold til denne folketellingen født i "Tanen Prestegjeld" i 1833. Er det noen som kan sjekke kirkebøkene for Tana når August er født og hva foreldrene hette? Mvh Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Kirkebøkene for Tana finner du her: Reg.sentr. for Historiske Data, TromsøFant ingen August der... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Aha! Han var IKKE født i Tanens , Tanens Prgj B.L. Sverige betyr sikkert Tanums Prestegjeld, BohusLen Sverige tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du må dra på ditt lokale bibliotek, ikke la deg avfeie med "nei", men be om kirkebok innlån!! Det er avtale mellom norsk og svensk riksarkiv! Jeg startet min svenske "karriere" med Deichmann i Oslo, og det var meget vellykket! sjekk ut: Svensk arkivinfogå "mikrokort /BRFV og finn Tanum. Du har og store muligheter her: Røtters anbytarforum hvor du går inn på "landskap", "bohuslan" og Tanum...Lykke til, og la oss få vite hvordan deg går!! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Grotle

Hei igjen Laila! Du hadde rett, på Røtters Anbytarforum fikk jeg kjapt svar angående August. Han var ganske riktigt født i Tanum i 1833 og fikk arbeidsbevis til Norge i 1857. Så når jeg nå har foreldrene til August er jeg klar for neste generasjon bakover. August har vært en skikkelig nøtt som jeg har strevet med lenge, men "clou"et var Tanum Prestegjeld. Mvh Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det er problemet med avskrift-persjonasjer...er en av dem innimellom..fysjom! Så, alle må: bruk fantasi: ( hvordan tenke at "Tanens" er "Tanum"...Lykke til videre med Sverige! De har ikke bare billig mat, men også flott fische-materiale som man kan låne inn til våre flotte bibliotek!Laila (med aner så det holder i Sverige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.