Gå til innhold
Arkivverket

[#7507] Mons Bertin Larsen, Minde-Bergen

Gjest Helen Waardal
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Waardal

Jeg leter etter foreldrene (hvor de kom fra m.m.) til Mons Bertin Larsen. Det jeg vet om Mons B. er at han giftet seg med Marie Dalland fra Tysnes (f.1883-d.1942)i 1909. Han byttet etternavn til Svanevik. Mons B. omkom i en arbeidsulykke på Gassverket i Bergen. Jeg aner ikke når han ble født eller når han døde. Takknemelig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det var fødd ein Mons Bertin 1310, dpt. 1406 1886 i Årstad som son av gardmann Lars Olsen, Svanevik, og Berte Hansdatter. Ho ser ut til å vere død ved dåpen til sonen. Dei var båe fødde i 1843. Eg vil tru du finn ekteskapet under Bergen, utan at eg har sjekka det. Årstad ligg i alle høve der. Du vil òg finne MB døypt under Bergen på DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Waardal

Til Bjørn Davidsen. Tusen takk for god hjelp, denne gangen også! Har fått løst litt i "floken" og håper nå å komme meg videre med dine opplysninger. Takker igjen ! Hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.