Gå til innhold
Arkivverket

[#7514] Foreldre til Johanne Larsdtr. i Jølster


Gjest Ingrid Vågene
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingrid Vågene

17/02-1811 blir Johanne Larsdtr, Strand, viet til Sakkarias Haavarsen Aarset FT 1801 finnes med navnet Johanne Larsdtr., en i tjeneste på Eichaas, 17 år og en i tjeneste på Gieresdahl, 16 år. FT 1825 er Johanne og Sakkarias husmenn på Espehaug. FT 1835 er de husmenn på Gjestdal.Ved begge FT er det også oppført Helge Pedersdatter inders/enke. Kan det være mor til Johanne i og med hun følger dem i mer enn 10 år ? FT 1801 er hun i tjeneste på Saarheim, er enke, 47 år. Helge Pedersdatter Eikaas blir 30.12.1781 viet til Lars Olsen Hegrenes. Er det noen der ute som kan bekrefte/avkrefte mine antakelser om at dette er Johannes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

På Scand. Vital Record CD finner jeg to Johanne Larsdatter i Jølster, f. 1780 +/- 5 år.Johanne Agothe Eichos, døpt 15.sept. 1784, Helgheim, Jølster. Foreldre: Lars Eichos og Synneve.Johanne Larsdr., døpt 30.des. 1785, Helgheim, Jølster. Foreldre: Lars Olsen og Helge Strand.Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

Hei igjen! Jeg fant også dette på CD, men du har kanskje navnene fra før. Barn til Zacharias Hoversen og Johanne Larsdr., alle døpt i Aalhus, Jølster:Lovise Oline, døpt 17.aug. 1812 Agothe Marthe, døpt 12.des. 1813 Ludvig Ole, døpt 5.okt. 1816 Elina, født 12.des. og døpt 31.des. 1818Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

Hei igjen! CD'ene er Scandinavia Vital Record Index for Norge (dvs. det du også kan finne på Familysearch.com), hvor jeg kan søke giftemål, dåp og fødsel i alle våre fylker samt i mange av våre kommuner. Jeg har fått dem av en venn/slektsforsker i Idaho i Amerika, som har hjulpet meg mye "over there" (og som jeg har hjulpet mye "over here"). Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.