Gå til innhold
Arkivverket

[#7520] Jeg trenger litt eksperthjelp


Gjest Dagfinn Thomassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Dagfinn Thomassen

Jeg trenger opplysninger om min tipp-tipp oldefar og mor.Thomas Angell Thomassen, født på Tjøtta 02 des 1857 var sønn av Thomas Thomas(s)en fra Selbu.Har ingen opplysninger om sistnevnt, er det noen som kan hjelpe meg å se i kirkebøkene.På forhånd tusen takkHilsen Dagfinn Thomassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

En kandidat er kanskje Thomas Thomassen f. 1826 (sønn av Thomas Nielsen) som giftet seg i Selbu 31.10.1853 med enken Giertrud Larsdtr. f. 1825 (datter av Lars Larsen).Vet du hva moren til Thomas A.T. het, og hvor hun var fra? Hvor er Thomas A.T. i 1865?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Thomassen

Hei HeidiMoren til Thomas A.T. hette vistnok C(K)ristiane B. Andersdatter, hun var kanskje i fra Levanger. Thomas A.T. var i 1865 hos sine fosterforeldre i Alstadhaug, og hans mor skulle bo på nabogården , jobbet der som tjenestepike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Tjenestepiken Christianna Andersdatter (36) finner du på Sørøen i Alstadhaug i 1865, det står at hun er ugift og fra Stods prestegjl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Thomassen

Hei HeidiMoren til Thomas A.T. hette vistnok C(K)ristiane B. Andersdatter, hun var kanskje i fra Levanger. Thomas A.T. var i 1865 hos sine fosterforeldre i Alstadhaug, og hans mor skulle bo på nabogården , jobbet der som tjenestepike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Tjenestepiken Christianna Andersdatter (36) finner du på Sørøen i Alstadhaug i 1865, det står at hun er ugift og fra Stods prestegjl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.