Gå til innhold
Arkivverket

[#7522] Paul Johan Petersen - Trenger eksperthjelp fra N


Gjest Elisabeth Aarseth Langholm
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth Aarseth Langholm

Fra Statsarkivet i Trondheim fikk vi vite at Fisker Paul Johan Petersen f 1869, bosatt den gang i Sjøveien i Malangen er min manns bestefar Paul fikk min manns far visstnok utenfor ekteskap med Pike Lina AleksandersdatterVed søk på 1900 tellingen finner jeg ingen Fisker Paul Johan Petersen f 1869men jeg finnerPaul Johan Pedersen m b hf g Fisker og Inderst for egen regning 1870 og det er fristende og tro at dette kan være samme mannenHva mener dere folkens ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bunes

Det virker sannsynlig at du har funnet rett person. Pedersen, Petersen og Pettersen brukes om hverandre. Og årtallet for fødsel stemmer jo også. 1869 og 1870 er det samme i denne forbindelse. Sjøveien heter vel Sjøvegan i dag og ligger i Salangen, Sør-Troms. Kjenner ikke til Søveien i Malangen, men hvem vet??Hilsen Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.