Gå til innhold
Arkivverket

[#7531] Karen Gurine Borten gift Schridshoel

Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Heisann!Lurer på om noen vet om Karen Gurine Bortens forfedre - dette er hva jeg vet :Karen Gurine Borten f.ca 1816 Trondheim (el.omegn)døde etter 1900 ( mulig Oslo)gift med Johannes Anders. Schridshoel 1814 d før 1875 i Oslo ( Kristiania)Barn: Lisa Alethe f. 1845 Anders 1848 og Klara georgine 1850Er veldig interrisert i Karen G. sine forfedre - noen som kan hjelpe?????MVH, Gurli H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

Hei! På Scand. Vital Record CD finner jeg ei Karen Gurina Larsdatter, f. 30.juni 1815 og døpt 23.juli 1815. Domkirken, Trondheim. Kan det være henne? Foreldre er Karen og Lars Borten. Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

Hei igjen! Jeg har prøvd å søke etter Karen Gurinas foreldre, men i.o.m. at de står nevnt uten patronymikon, så er det vanskelig å finne dem på min CD. Det er mange Lars og Karen, men jeg vet ikke hvilke som event. er hennes foreldre. Jeg fant imidlertid dette (kanskje du har det fra før):Karen Gurine Borten 24 år (far: Lars Borten) og Johannes Schridtshael 25 år (far: Anders Hansen Schritzhaell), gift 11.juni 1839. Domkirken, Trondheim. Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Det er en Borten gård i Melhus, hvor du blant annet finner en Lars Olsen Borten i 1801. Kanskje verdt å sjekke vigsler i dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Enkemann Lars Jensen Borten (f. 1780 - 61 år) gm. enke Ingebor Bjerk (f.1787 - 54 år) 4.4.1841 i Domkirken T.heim. Hans far Jens Pedersen Borten og hennes far Johannes Hetterdahl.En Lars Jensen gifter seg med Kari Pedersdtr. 27.3.1806, Støren, aner ikke om det er samme Lars...På Borten finner du også en Lars Jensen, sønn av Jens Larsen og Kari Jensdtr., men han er bare tre år i 1801, og skulle vel vært i 19-20 hvis han er 61 i 1841 (hvis den alderen er riktig!). Lars Borten på 20, har vel gjerne reist hjemmefra innen 1801, da?Du finner forøvrig en ti år gammel Lars Johnsen (Jensen?) Borten i Trondheim i 1801.Forøvrig er det to andre Larsdøtre, født like etter Karen Gurine i Trondheim: Else Mariane f. 30.1.1816 foreldre Lars Larsen og Karen Olsdtr. og Maria Elisabeth f. 6.12.1818 foreldre Lars Olsen og Karen Martha Pedersdtr. Begge døpt i Domkirken, som Karen Gurine, men om det er noen sammenheng? Jeg strør bare rundt meg med muligheter... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Karen Gurine kom fra Borten Oppstu'u i Flå i Melhus. Hun var født 1815 og døde 1903 i Oslo. Foreldre: Lars Estensen Borten f. 1780 i Flå og Kari Knudsdtr. Nyhus f. 1785 i Flå. Lars var tømmermester i Trondheim. Slekta kan følges flere generasjoner bakover i "Flå Gårds og slektshistorie" av Peder Byboth.Der står det også at Karen Gurine ble gift med farvermester Johannes Andersen Schridshoel. Det er også oppgitt 4 barn.Hvis du vil ha flere opplysninger er det bare å ta kontakt direkte på haavler@online.no.Hilsen Håvard Ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.