Gå til innhold
Arkivverket

[#7540] Søk i Sverige - uten geografisk avgrensing


Gjest Bjørn Skogli
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Skogli

Jeg har så langt god erfaring med RÖTTER, når etterlysningen kan knyttes til et geografisk område. Men hva når en kun har et navn og et fødselsår som utgangspunkt? Er det noen der ute som kan vise til et lurt sted for etterlysninger? For å være litt mer konkret: Det gjelder Peder Abrahamsen, f. 1846. (Se forøvrig innlegg nr. 2436).Hvis en antar at han i perioder var til sjøs, f. eks. på svenske båter, er det noen som vet hvor det da kan være fornuftig å lete?På forhånd takk for evt. hjelp, mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Du kan f.eks. legge ut en etterlysning Anbytarforum. Under "Landskap" har de en avdeling for "Spårlöst försvunna / Landskap okänt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Skogli

Takk for tipset, Knut! Denne hadde jeg helt oversett, jeg hadde vel ikke vært lengre ned på lista enn til "D" for Dalsland! Jeg legger ut en etterlysning der nå..Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olle Elm

Hej Björn, Det finns också alltid möjlighet att gå in påhttp://www.abc.se/~disbyt/Tryck på "Sök i databasen" och skriv "guest" i fälten username och password som kommer upp när Du fyllt i Dina önskade uppgifter. När jag söker på Per Abrahamsson och tidsspannet 1845-1847 får jag 15 träffar - dock ingen passande. På Peder erhålls ingen träff. Bra ställe att komma ihåg till en annan gång dock. Mvh, Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.