Gå til innhold
Arkivverket

[#7544] Slekten Perbøl


Gjest Ketil Firing Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

Du er litt for rask for meg !Hvem er far til Anna Margrethe Paulsen ? Neppe Ludvig Frederik Ibsen ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Javel, så Anna Margrathe Paulsen skal da være søster til Ludvig Ipsen, 1808 - 1874 født og død i Bergen ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Krøldrup Ljunggreen

Nej.. Anna Margrethe Paulsen (født Ipsen), er en datter af Ludvig Frederik Ipsen, der følge mine oplysninger er født i 1773, gift med Anna Margrethe Perbøl i 1798, og død i 1847... Om det var i Bergen, ved je gikke noget om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Aha. Paulsen, født Ipsen.... hele Perbølslekten er meget interessant. Hvor kommer forresten opplysningen om det jødiske fra ?Du må gjerne legge ut hele linjen her eller sende meg den som GEDCOM til min mailadressekfasting@online.no; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Krøldrup Ljunggreen

Min morfars broder, fortalte mig, at Orla Armand Carrél Paulsen var halv jøde, og så fandt jeg denne side www.jewishgen.org hvor jeg har fundet en del oplysninger. Man skal være bruger, men det er gratis...Jeg har ikke afsluttet min indskrivning af person-data, så der går nok lige et par dage, før en GEDCOM fil vil være klar... Håber du kan vente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Ljunggreen

Jeg har nu fundet ud af, at navnet Rapp, er et gammel jødisk navn, og en gammel stor jødisk familie, så måske anne Rapp er en uægte datter af den jødiske familien Rapp?.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Ljunggreen

Det var bare et tankespil, at hvis familien Rapp, var en stor jødisk slægt (kilde den hjemmeside jeg nævnte i indlæg nr 31) så kunne det da være, at Anna rapp var af den familie, for det er jo et lidt specielt navn...Men det forudsætter jo, at hun hedder Rapp, og ikke Rappe, fx....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Jonas Ljunggreen

Ja så er der godt nyt....Jeg har fundet en hjemmeside, der giver nogle svar, vedrørende Nils jensen Perbøl, Elen Maria Nielsdatter PERBØL, Margrete Nielsdatter PERBØL, Anna Rap og flere...Jeg linker her til siden, så kan i selv kigge lidt rundt.....[url="http://www.nermo.org/slekt/d0012/g0000043.html#I33573>LenkeDer findes Niels Jensen Perbøl's efterslægt....Håber at det kan bruges...Som kilde kan jeg kun nævne, at det er en Per Nermo, der har lagt sin slægt ud på nettet...Hans hjemmeside er :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Hei.Per Nermo er en meget flittig bruker av Brukarforumet, det KAN være at hans opplysninger stammer fra debatten her......men det vil han sikkert kommentere selv.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.