Gå til innhold
Arkivverket

[#7554] Åmli/ Omblie - Torbiørn/Tellef sent 1700 tall

Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Heisann!En liten knute for meg ang slekter i Åmli - langt unna meg og er ikke kjent her - så om noen har bøker eller kjenner til dette er det kjempe fint. Jeg vet følgende om min slekt derfra:Tellef f.1823 i Omblie gm Birte Marie Jensdatter f.1823 (hennes far var fra Arnevig - hvor nå det er ...) Tellefs far var Torbjørn f.c.1793 Simonstad/Larsnæss i Omblie hvem han giftet seg med vet jeg ikke. Torbjørn hadde ei søster kallt Gunnild f.c.1799. Torbjørns foreldre igjen var: Tellef Thorbjørns. f.c.1756 Simonstad/Larsnæss gm Astrid Aslaksdatter f.c.1762 (dette var hans 2dre og hennes 1ste ekteskap- hvem var hans første kone??) så komme usikkerheten for fullt - hva så videre bakover - han funnet mulig foreldre til Astrid : Aslak Tallaks. f.c.1735 gm Gunnild Jonsdatter f.c.1725 (hans 1ste hennes 2dre ekteskap) utfra at navnet Gunnild er oppkalling trodde jeg dette kunne være de rette - (under Imeland) videre bak på Tellef kommer jeg ikke - dette ble vel mye rør, men om noen har bøker eller kan hjelpe på noen vis er jeg svært takknemmelig!MVH, Gurli Heimsbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Åmli herred og sogn i Aust Agder. Larsnes u/Simonstad gnr. 44 i Åmli sogn. Ser ikke ut som om det finnes bok for akkurat det sognet. Arnevik gnr. 2 ligger i Flostad(Flaugstad?)/Dybvåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
Gjest Kjetil S Eidskard

Hei *** Din forespørsel er helt tilbake fra 2002 - dumpa på den her og nå. Eg har ein del om desse folka - men kanskje ikke de du har. Derfor vil vi kanskje ha utbytte begge to ved utveksling av data. Bok for Åmli er kanskje under projectering - men det er noen år fram i tid enda. Min email adresse er *** eidskard@frisurf.no *** Imøteser mail fra deg. mvh kse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Dette er kanskje Birte Marie Jensdatters foreldre: Lenke I hvert fall er Jens Rasmus Sørensen registrert som bosatt i Arnevik, Flosta i den lokale folketellingen der i 1815. Han var da 19 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.