Gå til innhold
Arkivverket

[#7563] Røn annex i Slidre. Noen som har kunnskaper om mul

Gjest Roy Skaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Skaug

I februar 1812 skjedde det et mulig drap på Gudbrand Hippe besøkende på gården Widste. Min tipp-tipp-tipp oldefar Ole Tiedemandsen var inneblandet i dette. Han ble visstnok frikjent etter at saken var oppe.Har prøvd en forespørsel før, men forsøker på nytt. Er det noen som har "oversatt" rettssaken, eller at saken er beskrevet i noen bygdebøker, historielagsbøker m.m.? Jeg fant noen få linjer rundt saken i en bygdebok for Vang og Slire utgitt av Toralf Ey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Jeg kan beklageligvis ikke svare deg på det direkte spørsmålet, men i fall du ikke vet det så finnes det (minst) to bøker av en Hermundstad(?) om "Gamalt i Valdres" eller noe i den stilen. Kan hende saken er omtalt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Nei den saken kjenner eg ikke,men det er ikke helt umulig å lese slike gamle rettsaker. Det koster ikke allverden å få kopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Roy Skaug

Takk for tipset om bøkene.Jeg har skummet gjennom serien på tre bind - sju bøker av O.K. Ødegaard. Jeg fant ingen ting om saken. Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.