Gå til innhold
Arkivverket

[#7582] IE og ein hund

Gjest Aase R.Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R.Sæther

Hunden min har rive ned tastaturet og trykt på eit eller anna, slik at internettsida mi ser heilt dum ut. Heimesida til DA fyller heile skjermen, og dei vanlege linjene på toppen og nede er vekke. Dermed kjem eg meg ingen andre stader og eg har mildt sagt ikkje peiling på kva eg skal gjere! Dyret nektar å fortelje kva han har trykt på, så er der andre som har eit tips, så tek eg imot med takk (uff, der avslørte eg for ei kløne eg er på data).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Hm !.. Det var visst en til som avslørte seg som en kløne på data.Eller retter sagt logisk tenking, hvordan skal du lese det jeg har skrevet, dersom du ikke "kommer noen vei" ?Jeg får skrive om en av Odd Børetzen sine strofer -"hunder er noen merkelige skapninger, de oppfører seg akurat som dyr ..noen ganger..":)Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Det hjelpte ikkje, men no tek eg kvelden (denne gongen blei det ein oksekalv), og i morgon er der sikkert hjelp å få ein eller annan stad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Det er vel kanskje ikkje meininga at hundar skal operera på Internett heilt på eiga hand? Vi får håpa han/ho hadde det gøy medan det stod på :-)))Men, det var kan hende ikkje så interessant for bikkja likevel? - hunden min set langt større pris på turar i røynda (altså i skog og mark) enn virtuelle djupdykk på nettet.Lukke til m/reparasjonsarbeidet etter "herjinga".Mvh., Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Takk, Vera! F 11 gjorde susen! Bikkja er reinrasa og av god slekt, så han prøvde kanskje eit søk i 1900-tellinga på yrke "gardshund" :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vera Ilseng

Du nevnte at du er kløne på data, denne gangen klarte JEG å hjelpe deg. "Takes one to know one"... Bare vil nevne at omstendighetene rundt min oppdagelse av F 11 ligner litt på din, bare det at det var jeg selv som var "hunden"! Har siden hatt stor glede av F 11, særlig når jeg ønsker å se "mye på en gang", og det er ofte OK når man sitter med slektsforskning. En god helg ønskes alle fra Vera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Hei samtlige -Ser at her er snakk om å være en kløne på data, og etter dagens tabber med en avskrift fra etymologisk ordbok, tør jeg be om fullt medlemskap i den "klubben".Da min sønn på 18 kom hjem fra skolen og fikk høre at jeg i uvisshet hadde plassert en hel rekke ord i "vinkeltegn" (tasten til venstre for "Z" på tastaturet) begynte han først å storflire og kom deretter løpende med en foliant av en HTML-bibel som han ville prakke på meg.Han forklarte meg så at disse tegnene er brukt i kodingen på sider som denne, og derfor vil bli tolket som noe helt annet enn ordinær tekst, noe en halvgamling som meg ikke hadde peiling på. Så nå er det vel ikke annet å gjøre enn å legge vekk bygdebøkene, og begynne å lese HTML.Og kanskje bør jeg også skaffe meg en hund. ;-) Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Hakane er eit problem. Eg kunne sjølsagt ha fjerna dei alle før ting vart lagt ut. Dermed slapp Arne eit problem. men så er det det at somme har lese sin html-bible og gjerne vil leggja ut t.d. ei lenke. Då vil han ikkje at eg skal fjerna hakane. Så eg har valt å sleppa dei gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.