Gå til innhold
Arkivverket

[#7588] sju lange og sju breide!

Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Kjenner noen til min tipp et eller annet oldefar? Han het Jonas Hansen, var født i ca. 1781 og gifter seg i Snertingdal 15.4.1816 med Ingeborg Andersdatter Segard. Da kaller han seg Berg, men tilhører ikke brukerfamilien der. Sammen får de fire barn, Hans, Andreas, Mathias og Karen. De to eldste er blant mine stamfedre. Det store spørsmålet er: Hvem er Jonas? Hvor kommer han fra, når er han født, hvem er foreldrene hans????????????? Jeg har lett i alle kilder jeg kan komme på i næromådet, uten å finne ham. Jeg har lett etter denne fyren i fem år, så vær så snill og hjelp!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I flg. FT 1801 finnes det en Jonas Hansen 24 år og ugift i Vardal Hunds annex og Westbye grd. Ellers fantes det en i Rogaland i Helleland 20 år skoleholder Steene grd, og til sist S & F 17 år Bordvigen grd. Det var alle som var født 1781 + - 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Jonas Hansen Westbye gifter seg i Vardal i 1811, så han er det sikkert ikke i og med at det står ungkarl når Jonnas Hansen gifter seg i Snertningdal 1816. Husk at Jonas også kan skrives på andre måter: Jonnas Johnas osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiJeg regner med at du har funnet ut at han var ungkar og tjenestekar på Berg fra kirkebøkene som ligger på sidene til Gjøvik og Toten slektshistorielag.Det kan vel være samme mann som dør på Sveens eie i 1860, 82 år gammel.I 1816 skrives navnet Jonnas Hansen og han bor som husmann på Bergseie.I 1819 samme skrivemåte i kirkeboka, da bor de på Lundenseie.I 1825 bor de på Kletteeie og i 1828 skrives han som Johnas Hansen og bor på Oudenstadeie.Men dette har du sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.