Gå til innhold
Arkivverket

[#7598] Hvordan var rode-inndelingen i Bergen - finnes det


Gjest Ulla Kristoffersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulla Kristoffersen

De forskjellige rodenummerne dukker stadig opp i forskjellige sammenhenger, men det sier meg ingenting. Det hadde vært artig å hatt et kart å kunne se hvor de forskjellige individer i slekten har bodd. Alternativt en beskrivelse hvordan inndelingen ble gjort. Hvilken del av byen som de forskjellige roder lå i. Er det noen som har vært borte i noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Hei, Ulla.Det finnes en rekke bergenskart, både med og uten avmerkete roder, søkbare på nettet. På følgende adresse finnes flere. Dette er et nettsted som jeg selv har liggende blant mine "favoritter", da det gir gode muligheter for utsnitt og zoom av flere kart.Adr.: http://www.ub.uib.no/elkart/Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulla Kristoffersen

Hjertelig takk, Arne og Bjørn! Dette var akkurat det jeg var ute efter. Har nå lagt det inn under mine favoritter. Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.