Gå til innhold
Arkivverket

[#7599] Anne Pedersdtr Lunde, reiser fra Valdres i 1844

Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei igjen. Blant utflyttede her på digitalarkivet fra Valdres reiser i 1844 ei Anne Pedersdtr Lunde. Jeg lurer dermed på om noen kan hjelpe meg å finne ut hvor hun skulle reise hen og tid på åretMvh. M.Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Magne Pettersen

Tar frem dette innlegget igjen :)Vil man kunne finne mer om hvor hun skulle reise hen i orginalkildene ??, eller er dette alt som står ?? Kunne tenke meg å vite hvor denne dama hadde tenkt seg hen :)Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Nina Møller Nordby

Anne var altså født ca. 1821. Har du noe mer om henne? Tror du at hun emigrerte eller bare flyttet til et annet prestegjeld? Har du sjekket hva kirkeboka sier om hvor hun skulle? Reiste også andre i familien og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei NinaDenne Anne Pedersdtr skulle til Vardals pg. Så hun er ikke min forfader Min Anne (Maria) Pedersdtr, er i kirkeboka for Solum, oppgitt at hun tjenestegjorde i Valdres, men hun er så vidt jeg kan se ikke ført blant utflyttetde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jo, hun er ført som utflyttet 12.11.1844 i Sør-Aurdal Mini 4 9/11 f.720b no.16 : Anne Pedersdatter Lunde 23 (til Vardals Prestegjeld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Til Magne:Etter å ha lest gjennom spørsmålene en gang til lurer jeg på om jeg har misforstått.Er det denne Anne Pedersdatters opphav du lurer på? (I kirkeboka står det noe foran Lunde som er dekket av en flekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Geir.Nei det er ikke hennes opphav jeg leter etter, hun havnet på feil sted. Min Anne (M) Pedersdtr havnet nede i Solum i Telemark, hvor hun fødte et barn i 1844. Og der ble det oppgitt at hun hadde tjenestegjort i Valdres. Men jeg kan ikke finne noen Anne (Maria) Pedersdtr som flytter i den tiden, som passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.