Gå til innhold
Arkivverket

[#7600] Hvor var Svelvik i 1801?


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Kan noen hjelpe meg med hvilket prestegjeld Svelvik lå under i 1843? (Og FT 1801?)Spesifikt leter jeg etter en Annette Petersdtr. f. 30.7.1843, men jeg vet ikke hvilken kirkebok jeg må finne frem!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Svelvik lå under Hurum i 1801. Når det gjelder slike spørsmål, vil jeg anbefale deg å gå til home.online.no/~asjonass/kilder/index.htm. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Skogli

Hei Heidi!Kan det tenkes at fødselsdatoen skal være 30.01.1843 og ikke 30.07.1843? I så fall er det fristende å foreslå følgende kandidat:Annette Caroline, f. 30.01.1843, døpt 02.04.1843 i Hurum kirke. Foreldre: Leilending Peter Torgersen Korsegaarden og hustru Ingeborg Hansdatter. Faddere: Ole Hellebræk, Martin Eriksen??, Ellef Ellefsen, Karine Rakkestad og Karen Johannesd.Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei Bjørn, og dere andre - takk for tips og god hjelp allesammen!Faktisk har Bjørn helt rett - ved nærmere ettersyn er hun født i januar. Tusen takk!Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.