Gå til innhold
Arkivverket

[#7614] Petter Haavelsen, Østerdalen og Troms.

Gjest Randi Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Johansen

Petter var født i 1814 og var opprinnelig fra Østerdalen. Han giftet seg første gang med Marta Hansdatter f. 1832 i Balsfjord, Troms. I sitt første ekteskap fikk han blant andre barna Petter Martin Pettersen og Ragnhild Pettersdatter++. Han og Marta Hansdatter bodde på Storsteines i Troms fram til 1867, da de flyttet til Takelvdal i Målselv. De var dissentere. Petter Haavelsen giftet seg andre gang med Marta Halvorsdatter i Målselv i Troms.Petters far var Haavald Pedersen. Jeg vil bli veldig glad om noen vet mer om forfedrene til Petter og kan dele det med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill-Reidun Andersen

Er du sikker på om han var født i Østerdalen. Om han var så hvor for Østerdalen er lang. Jeg har bygdebøker fra Åmot så er han ifra disse kanter så kan jeg slå opp. Hilsen Lill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Hei Ketil og Lill-Reidun ! Takk for hjelpen ! Jeg er egentlig ikke sikker på noen ting når det gjelder Petter Haavelsen og hans forfedre. Jeg var innom linken ovenfor, men fant ikke noe som knyttet han til de antatte foreldrene.. Jeg har ikke funnet han i noen dåpsliste. Kanhende mye hadde vært gjort om man fant han der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Håvel/Hovel-navnet er en del brukt i Land. Prøv spørsmål på nettsida til Gjøvik og Toten Slektshistorielag (som er en del av Vestoppland Slektshistorielag) www.slektshistorielaget.no - kanskje er det noen der som kan hjelpe hvis Peder Haavelsen viser seg å være fra Land.Lykke til!M.v.h. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.