Gå til innhold
Arkivverket

[#7618] Jøsok familie, Gurskøy ?; Ålesund

Gjest Vibeke Jøsok Nicolaysen
 Del

Recommended Posts

Hei, prøver å finne litt ut av min familie på min mors side. Vet at oldefar het Jakob Jøsok og kom fra Ålesund. Det har vist seg å være litt vanskelig å finne ut av denne familien. Noen som vet noe mer? Takknemlig for svar *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Du finner en Jacob på Jøsok i 1900 tellingen Herø, Søndmør. Ligger i Møre og Rpomsdaøl. Han er født 28.08.1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, men hvor har du søkt etter og funnet dette?? Jeg sliter veldig med å finne noe ut av hvor min oldefar holder til Takk for hjelpa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Fiveland

Hei! Vet ikke om dette er noe videre hjelp for deg men vet at det bor familie i Bergen med navnet Jøsok og han stammer fra Finnsnes i Troms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Myklebust

Bjarne Rabben: Herøyboka III, 1963: Jakob, f. 28/9 1900, g Ingeborg Rasmusd. Hoggen, Volda. Jakob overtok farsgarden på Jøsok i Herøy MR. Han hadde tre barn: Olav, Reidar og Jorunn. Er det den rette Jakob ein har funne fram til her? Det finst andre Jakob-ar på Jøsok, men eg treng litt meir informasjon om etterslekta for å leie deg på rett veg. Kva heitte bestemor/bestefar din? Mvh... Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke T. Jøsok Nicolaysen

Hei Olav Det jeg vet av foreldrene til bestemor er som følger: Far heter Jakob Jøsok og kommer mest sannsynlig fra Ålesund (evt. Svolvær) Mor: Oliva Magdalene (født Enoksen) Hun var tidligere gift Isaksen (enke). Hun var født på Karlsøy i Troms. Det jeg er interessert i å vite er hvor Jakob er født og evt søsken og foreldre. Takknemlig for svar *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Myklebust

Hei igjen... Eg saknar framleis litt informasjon om kva tidsaspekt vi snakkar om, når burde denne Jakob Jøsok vere fødd utifrå når bestemor di blei fødd, det ville avgrense søket noko. Eg har likevel funne eit par interessante "kandidatar", men ingen av dei passar heilt inn med den informasjonen eg har fått: Johan Jakobsson Jøsok 22/4 1867 - 1949, g Joakime Engstad, busett Svolvær. Faren heitte då sjølvsagt Jakob og eg har meir data om han dersom det viser seg å vere den rette. Eg har også funne ei Olava Margrete Tobiasdotter Jøsok, som blei gift med ein Anton Isaksen frå Bjørnskinn i Vesterålen, og reiste til Amerika, men dette er vel å trekkje informasjonen frå deg vel langt. Som sagt; eg treng meir informasjon, spesielt om når bestemor di blei fødd og evt. når oldeforeldra dine blei gifte (ca.). Eg veit enno ikkje sikkert om Jakob verkeleg kom ifrå Jøsok i Herøy eller om ein må leite etter dei andre stader. Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.