Gå til innhold
Arkivverket

[#7621] finding andersens from larvik or tjolling

Gjest janice andersen murray
 Del

Recommended Posts

Gjest janice andersen murray

hallo, i have been looking for my family from larvik(anders andersen, father was hans christian andersen) and allie henriksen andersen. she was born in ostre halsen. my dad, helge v. andersen was born in larvik. they came to america in 1923 & 1924. PLEASE can any one help. i know they were members of tjolling church. anders ahd 5 sisters and allie had a brother bjarne. thank you

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

The 1900 census for Tjølling shows that Allie (b. 1898) and Bjarne Henriksen (b. 2/2/1900) lived at Østre Halsen with their parents David Kristian and Inger Marie Henriksen:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hans Christian Andersen, born in Tjølling 1828, lives 1900 in Olafs Gade 2 (Olaf's Street 2) in Larvik with his wife Cathrine, born 1835 in Hedrum. Possibly the father of Anders Andersen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hello Janice!From Tjølling Bygdebok, page 1234. Anders Andersen b.1896 from Larvik, was owner of "Fjordglimt" - Rekkeviksgate 23, Gloppe in Tjølling 1921 - 1924, at that time he emigrated to the U.S.A. He was carpenter and married 1916, Allie Henriksen from Ø. Halsen Tjølling 1916. Children: 1. David Vibe b. 1916. 2. Helge Vibe - - your Father ???With sincere regards. Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hallo Janice, I have a friend born Anderson in the area. But they did not belong to her family. She took the initiative to set your query in a local newspaper, so maybe you'll get some more out of that. I'll post whatever comes here. regards K.R. Petit copy of the advert: Til Østlands-Postens redaksjon,Fra en venninne i Frankrike, som har snappet opp etterlysningen på en internettside for slektsgranskere, har jeg fått videresendt nedenstående spørsmål etter slektninger i Larvik/Tjølling.Kanskje Byrunden kan bidra til en løsning?Vennlig hilsen Målfrid Vogt "janice andersen murray, , 28.01.2002 01:07 hallo, i have been looking for my family from larvik(anders andersen, father was hans christian andersen) and allie henriksen andersen. she was born in ostre halsen. my dad, helge v. andersen was born in larvik. they came to america in 1923 & 1924. PLEASE can any one help. i know they were members of tjolling church. anders ahd 5 sisters and allie had a brother bjarne. thank you" --------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei Målfrid!Det hadde kanskje vært en fordel at Janice Andersen Murray kom direkte inn i dette forum med mer utfyllene opplysninger som navn etc. Jeg har kun muligheter til å søke i Tjølling's Kirkebøker, - jeg har alle på mikrofim. Da jeg for tiden registrerer alle ekteskap i Tjølling fra 1670 til 1905 i en database som blir lagt ut på internett dette året, har jeg muligheter til å utføre søk. I Databasen vil jeg ha med farsnavn og sted med henvisninger til sider i bygdebøkene i Sandar, Tjølling, Brunlanes og Hedrum. Databasen er ferdig fram til 1770.Jeg går ut fra at Janice er mest interessert i og få kontakt med mulig slekt i Norge og Larviks-området. Noe jeg ikke kan bidra med.Etter et enkelt søk i en slektslinje har jeg følgene;Husmann Hans Tolvsen, Steinsnes f. 1702 d. 1764, g. 1726 m. Marte Kristensd. Steinsnes. Av deres syv barn var Alvinus Hansen f.1746, sansynlig far til Hans Alviniusen, Steinsnes, f.1769. d.1847, g. 1794 m. Kirsten Andersd. Steinsnes 1770 - 1814. Deres sønn Tolv Hansen f. 1810 d. 1851 i Quebeck, g. 1835 m. Inger Marie Larsd f. 1811 i Andebu.- Deres sønn Lars Tolvsen 1839 - 1902 var seilmaker og ble gift 1869 m. Anne Marie Trulsd. Kaupang S. f. 1845. - Deres datter Inger Marie f. 6.okt. 1872 ble gift med sjømann David Kristian Henriksen f. i Vardø i april 1771. De ble ifølge kirkeboken viet 9. Feb. 1896. David's far var fisker Kristian Anton Henriksen.De fikk barna: Allie f. 1898 og Bjarne, f. 1900.From Tjølling Bygdebok, page 1234. Anders Andersen b.1896 from Larvik, was owner of "Fjordglimt" - Rekkeviksgate 23, Gloppe in Tjølling 1921 - 1924, at that time he emigrated to the U.S.A. He was carpenter and married 1916, Allie Henriksen from Ø. Halsen Tjølling 1916.Children: 1. David Vibe b. 1916. 2. Helge Vibe b. 1918.Med hilsen Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Larsen

Hi KjellAny possibility that you put the database on the Internet before it is complete, say when you hit 1801. I would be very interested in this. mvh Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hi Janice, My friend who posted your query in a local nespaper, got contact with your family. I hope you see this. As you'll see his e-mail is: khaagan@tiscali.no----- Original Message ----- From: 'ì' To: Sent: Sunday, February 24, 2002 11:40 AM Subject: familie Hei.Kjellaug, Jeg har fått din e-mail fra din venninne Målfrid. Saken gjelder Janice Andersen Murray.Har du e-mail eller post adresse til henne. Hun er min familie.På forhånd takk. Vennlig hilsen Kjell Hågan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.