Gå til innhold
Arkivverket

[#7637] Krøger og Bruun i Hurum og Drøbak

Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

8 desember 1782 blir Hans Andersen døpt i Hurum av foreldre Anders Krøger, snekker og hustru Andrea Hansdatter Bruun. Jeg lurer på om Hans kan være en av mine forfedre og er interessert i å vite om det er noen som kjenner til denne familien.I folketellingen for 1801 bor Anders og Andrea i Drøbak. Da er en sønn Hans oppført, men han er oppført som ti år gammel. Det betyr enten at den første som ble født i 1782 er død, eller at to har fått navnet Hans.Håper å få sjekket dette ut.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Når jeg så Hansdatter og Bruun, tenkte jeg på Hans Nikolai Bruun som startet og drev en fajansefabrikk i Drammen på 1760-tallet. Bare en tanke...Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Heidi Karlsen

Sjekk dette: innlegg 24855: Er det noen slekter i Norge som heter Kroger? Det skal være Krøger tror jeg. Dette kan være slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.