Gå til innhold
Arkivverket

[#7665] Marthe Marie Christiansd. Lærum fra Sande i Vestfo


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne M. Gilhuus

Jeg har lett og lett etter min oldefars søster Marthe M. men ikke funnet henne noen steder. Vet hun bodde hos slektninger på Holsrud da hun ble konfirmert 2/10 1853, hun ble født på Ø. Lærum 21/1 1839, foreldre var Chr. Mathisen Lærum og Maren Olsdtr. Finner henne ikke i noen folketellinger heller. Har en mistanke om at hun døde før 1865 all den tid hun var den eneste av min farfars tanter som ikke sto oppført som fadder til ham el. hans søsken. Hun kan selvsagt ha kuttet ut Lærum navnet som 2 av hennes søsken gjorde men har prøvd å søke på det også uten hell. Mvh AMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anne Margrete Gilhuus

tenkte det var på tide å få opp dette innlegget igjen :-) Jeg er fortsatt like langt ang. Marthe Marie.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei.Et skudd i blinde, men den 11.11.1862 gifter en Marthe Marie Chr.dtr seg på Modum med Anders Hansen. Hennes alder er oppgitt til å være 24 år, født ca 1838. Hennes far er Christian Mathiasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Veit du når foreldrene til Marte Marie døde ? Det er kanskje verd å sjekke dødsfallsmeldingene... kanskje de sier noe om hennes 'skjebne'..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Heisan Magne og Jon.Det du skriver der stemmer jo forbløffende da Magne!Hun var født i 1839, så det kan godt ha blitt skrevet 1838 da hun giftet seg.Og en ting til....en av hennes brødre...Johan, døde på Modum i 1878. Jeg har alltid lurt på hvordan han kom seg dit. Jeg kan jo gjette på at det var fordi søsteren bodde der først!Jeg skal i allfall sjekke sporet godt :-)Jon.Jeg vet når Marthe M.`s mor døde i allfall, så en tur til Kongsberg og skifter vil vel si om hun levde i 1865 da moren døde. Gjorde hun ikke det...er det vel neppe henne som ble gift på Modum.Mvh Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Magne....Sjekket 1865 tellingen, men den Anders Hansen jeg tror du sikter til, var gift m. Marthe Olsdtr., fra Sannesogn, så det kan neppe være henne. Men det giftermålet var jo interessant! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.