Gå til innhold
Arkivverket

[#7672] Kjenner noen til denne familien

Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Ullensaker GystadKarl Bredesen født 1862 Nes Romerike Anna Ellingsen kone født 1876 Nes Romerike Lovise Bredesen datter født 1897 mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Du skriver Gystad i Ullensaker. Vet du når denne fam. bodde der? Gystad gård i Ullensaker er min farmor sitt barndomshjem.Familien Strøm. Hun er f. 1927, men vet ikke helt hvor lenge de hadde bodd der før det. Vi har et bilde av en Reidar Bredesen, men det er senere enn de årstalla du har.Kunne desverre ikke hjelpe, men ble nysgjerrig da jeg så Gystad.Hilsen Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Andersen

Gystad i Ullensaker: Selma Marie Martinsdatter hun er f. den 24-5-1898 Gystad i Ullensaker.Faren er:Martin Andreasen f. 1873 i Grue / HedemarkenMoren er:Mina Lovise Sørensdatter f. 1877 Flateby, UllensakerHun hadde også disse søsken.Karl Anton Martinsen f. 1-2-1900Sigurd Martinsen Gystad f.12-3-1903 Er det noen som kjener noe til den fam.Med hilsen: Øystein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Hei Nina Opplysninger om Anna Ellingsen og Karl Bredesen og barn har jeg hentet ut fra folketellingen for Ullensaker i 1900.Kan Reidar være en yngre bror Mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Trond! Hva er det du egentlig lurer på? Etterkommere? Aner?Laila (Som er oppvokst på Gystad i Ullensaker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Hei Laila Anna var min mors tante. Jeg er derfor interresrty i alt vedrørende henne, hennes familie og etterslektmvhTrond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Dette var morsomt. Min bestefar eide Gystad gårdene fra ca. 1900 men han gikk konkurs. Deretter eide de Gystadflaen. Martin Halvorsen f.1854.- 1922Nina! I Ullensaker bygdebok bind ll står det følgende om Peter Strøm fra Fetsund gm. Marie Torgersen som fra 1885 var gårdens eier. Etter ham var det sønnen Hans Strøm som hadde den en tid.Det var flere bruk på Gystad min bestefar eide to. Det var også et bruk som heter Segarud som tilhørte Gystad.Trond. Jeg anbefaler deg å bruke telefonkatalogen eller skattelistene. Bredesen er et typisk navn fra Gystad. Jeg hadde naboer som heter dette og venninde.Lykke til videre. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Øystein. Jeg begynte å tenke på at Gystad ble solgt til Karl Hekseberg han var gift med ei som heter Selma. Disse eide Gystad da jeg var barn, jeg er f. 1947 Jeg ser at det er en del forbindelse mellom Flatby og Gystad. Lykke til videre Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Trond.Jeg har akuratt funnet ut at det bildet av Reidar Bredesen er nok kanskje en yngre bror av fam. Bildet er tatt i 30 årene på Gystad, han står sammen med bla. min oldefar og tippoldefar. Disse familiene var naboer og veldig gode venner.Reidar er ca. 30-35 år, så han er nok født etter 1900 ivertfall.Mona. Hans Strøm er min oldefar.Takk for opplysningene om når Petter og Marie kjøpte gården. Hilsen Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Andersen

Hei Mona.Kjener du til Gystadflaen?Selma Marie Martinsdatter (Gystad) hun ble gjift med Karsten Slattum fra Nannestad.Hilsen Øystein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Øystein. Jeg kjenner ikke til Gystadflaen annet enne at bestefar eide den. Vet du når din familie eide den? I bygdeboka for Ullensaker høres det ut til at han eide den først også Gystadbrukene. I følge min mor bodde bestemor der som enke fra 1922-1944. Angående Selma så kjenner jeg ikke til henne.Rune Helland Åsgårdstrand Borre Vestfold har etterkommerne etter Louise Sørensen. Jeg har kommet i kontakt med han på dette forumet.Dette var utrolig morsomt. Jeg er født og oppvokst på Gystad og mitt pikenavn er Gystad. Lykke til videre. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Trond. Nå har jeg noen opplysninger til deg. Vil du sende meg en mail så skal du få noen navn? msaarnes@online.noHilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.