Gå til innhold
Arkivverket

[#7676] Anna Andersen f. 1889 i Fredrikstad?

Gjest Nina Olsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Olsson

Hei, jeg leter etter min oldemor, Anna Andersen. Hun var født 20 oktober 1889 i Fredrikstad. Det var i hvertfall det jeg fikk opplyst da jeg ringte kirkevergen i Drammen. Det er nemlig der hun er begravet.Hun giftet seg med svenske Axel Lambert Olsson en gang etter 1900 (tror det var i 1907). Jeg vet ikke hvor de giftet seg.Hun skal ha vært med i Pinsemenigheten. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kanskje du først burde sjekke i kirkebøkene da du har et meget godt utgangspunkt. Det finnes en Anna i Fredrikstad i 1900, men baptist. Hun kan jo ha blitt medlem av et eller annet som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Olsson

Hei, Berit, og takk for svar. Jeg har sjekket i kirkebøker for flere Østfold-byer, men uten hell. Har også prøvd å finne vielsen både i Drammen (siden de bosatte seg der) og i flere Østfold-byer. Der har jeg heller ikke funnet noe.Hvor stor er sannsynligheten for at de kan ha giftet seg i Sverige og så kommet til Norge etter det? Alle barna, så vidt jeg vet, er født i Drammen. Er det i såfall noen som vet om noe sted på internett hvor jeg kan søke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.