Gå til innhold
Arkivverket

[#7689] Pernille Halstensdatter, Storelvdal, Åmot


Gjest Liv Fiveland
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Fiveland

Hei! Er det noen som vet hvem som er foreldre til Pernille Halstensen født 1829 Storelvdal, Åmot død 4.10.1896 Holmen, Målselv? Under vielse står det at hennes far heter Halsten Halvorsen og under hennes dødsfall står det at hun er fra Koppang. Aner ikke noe om hennes aner og er det noen her som vet noe om henne blir jeg kjempeglad! Mvh Liv Fiveland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Den eneste jeg finner i kirkebok for Åmot pgj. 1815-1841 på Familysearch er denne: Pernille Halstensen døpt 29.1.1826 i Stor-Elvdal, foreldre Halsteen Pedersen og Anne Petersdtr.Søsken: Berte f. 1821, Siri f. 1823, Niels f. 1828, Dorte f. 1833 og Anne f. 1836. Ett sted står gardsnavnet Petersmoen.Du finner Pernille Halstensdtr. gift 7.4.1861 med Andreas Mikkelsen i Målselv.Finner ingen passende Halsten Halvorsen i området i 1865, men altså ovennevnte Pernille. Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Fiveland

Hei! Tusen takk for svar. Jeg er fremdeles usikker på dette da det står Halsten Halvorsen i kirkeboka for vielsen mellom Andreas og Pernille. Det er derfor jeg ikke finner ut noe særlig her...det kan jo være skrivefeil i kirkeboka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Fiveland

Hei igjen! Pernille fikk en datter med Anders Olsen fra Furunæs paa Tromsø...utenfor ekteskap, da bodde hun på Storjord, Lenvik. En av fadderne til datteren er Berthe Halsteensdatter som er Pernilles søster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.