Gå til innhold
Arkivverket

[#7692] Olufine Opdal, Oslo


Gjest Aud Sissel Nilsestuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Hei. Er det noen som kan hjelpe meg litt eller fortelle meg hvor jeg kan lete? Oluffa/Olufine Torgersdatter ble født 5.11.1877,Østre Gausdal. Hun ble gift med Kristian Opdal f.1878,Rakkestad. FT 1900 bor de i Søgade 14, Christiania sammen med sønnen Henry Opdal f. 10.8.1899 og hennes bror(min oldefar) Ole Torgersen. Vet også at på sine gamle dager bodde Olufine i Christian Michelsensgate, Oslo sammen med en mann, hvem var han? Dette er det jeg vet om henne, skulle gjerne visst om Olufine og Kristian ble skilt eller om hun ble enke. Hvor ble det av sønnen Henry? Ingen i slekta har hørt om noen barn av Olufine... Takknemlig for all hjelp. Aud Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Finnes det noen der ute som har greie på de folka her eller må jeg gi opp? Finnes det kanskje etterkommere av Olufine og Kristian? I så tilfelle skulle jeg så veldig gjerne ha kontakt. MVH Aud Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei, Aud Sissel! Du trenger ikke å gi opp, men du er nødt til å ta deg en Oslo-tur! Ta med deg matpakke og en god flaske tålmodighet, så drar du til Byarkivet i Maridalsveien nr. 3. Her har de nemlig folketellinger for Oslo, årvisst fra 1899 og fremover til den siste du får se (60 års sekretess). (De har ikke 1865, 1875 og 1900 da disse var statlige) Adressebøkene har de og, så her kan du virkelig kose deg! De har flotte lesemaskiner med kopifunksjon, og hyggelige medarbeidere som hjelper til. I tillegg har de alle kirkebøkene for Oslo, slik at du og kan sjekke det du finner i disse.Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Hei Laila. Takk skal du ha, kanskje tar jeg meg en tur til Oslo. Nå vet jeg iallefall hvor jeg skal begynne å lete. MVH Aud Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Når er byarkivet åpent? Kan jeg bare gå dit uten å bestille tid først? Hilsen ei som aldri har vært på et sånt arkiv før...AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.