Gå til innhold
Arkivverket

[#7697] Ole Syversen f.ca.1765/66 husmann i Nordre Land.

Gjest Britt Lundeby
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Lundeby

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor Ole Syversen er født. Han var husmann på "Bakken" bnr.16 under gården Dæli gnr.38 i Nordre Land.Han giftet seg 1. gang i 1797 med Ingeborg Andersdatter f.ca. 1768/71 i Haugner (Hogne) kirke på Nordsinni i Nordre Land (Dokka-distriktet). Jeg har prøvd å finne ut hvor han kan være født, men har ikke funnet det. Ifølge eksperter på Land Museum på Dokka, er han ikke født i Nordre Land. Jeg har også prøvd å spore ham opp i de omkringliggende kommuner, men uten resultat. Kan noen hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill-Reidun Andersen

Hei Britt. Har du prøvd å ringe til bibloteket, De kan vite om det er en lokal slektggranskningsgruppe der. Jeg har selv fått hjelp av en slik gruppe i trøgstad. Hilsen Lill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Lundeby

Hei Lill Ja, jeg har vært både på det lokale biblioteket på Dokka og jeg har også fått hjelp fra en ekspert på museet der, men det var ingen ting å finne. Jeg har fått svar fra Statsarkivet på Hamar, og de hadde funnet Ole Syversen, og det ser ut som det er riktig person.... hilsen Britt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.