Gå til innhold
Arkivverket

[#7709] Ludvig Larssen f.1863 i Kristiania. Hvem er hans f

Gjest Britt Lundeby
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Lundeby

Jeg har fått så god hjelp til å finne ut om min farmors foreldre, nå vil jeg gjerne vite litt om min farfar, Ludvig Larssen, som var født i Kristiania i 1863. I 1900 bodde han og min farmor i Sverdrupsgt. 2 i Kristiania, mere vet jeg ikke. Kan noen hjelpe meg, mon tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Oslo Byarkiv er et fint sted å finne ut hvor han evt. bor i 1901 og frem i tid, da de har kommunale tellinger man kan titte i. For mere informasjon om dette stedet, ta en tur innom www.byarkivet.oslo.kommune.no - Mvh May

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill-Reidun Andersen

Hei Britt. Jeg gikk inn på 1865 tellingen og fant Ludvik Lars 2 år. Hans foreldre var Nils Lars Skomagersvend 36 år født i Smaalehnene. Mor Johanne Lars 35 år Konsberg. Barn Oskar 4 år Christiania, Ludvig 2 år Christiania og Cart ca 1/4 år. Kan det være han? Hilsen Lill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei igjen! Fant noen mulige Ludv. Larsen i 1875 tellingen og den ene er: Gatenavn: Bredgangen 3 Lars Larsen hf gift Tømmermand 1830 Risør Jacobine C. Larsen kone gift Hustru 1839 Drøbak Ludv. Larsen s ug Søn 1863 Kristiania Sevrin Larsen s ug Søn 1869 Kristiania Johan Larsen s ug Søn 1873 Kristiania En annen mulig er også: Gatenavn: Wergelandsveien 13 Anders Larsen hf g Oppasser 1829 Aamot Østerdalen Olava Larsen kone g 1839 Asker Ludvig Larsen s 1863 Kristiania Oskar Larsen s 1864 Kristiania Helga Larsen d 1866 Kristiania Iver Larsen s 1868 Kristiania Anders Larsen s 1870 Kristiania Tollef Larsen s 1871 Kristiania Ingeborg Larsen d 1873 Kristiania !! Larsen* d 1875 Kristiania Ser at den ludvig du leter etter skrives som "Ludv." i tellingen for 1900, derfor kan første personen her være en mulighet. Lykke til! Mvh May.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

I mormonerdatabasen familysearch.com mener jeg du finner giftemålet for "din" Ludvig:Vielse 18.5.1891 i Paulus Menighet, Oslo mellom Lars Andreas Larsen og Konstanse Olsen.I kirkeboka vil ha navnet på fedrene.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.