Gå til innhold
Arkivverket

[#7712] Bergen


Gjest Svein Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Frode Ulvund har i sitt rom i Digitalpensjonatet lagt ut kart over Bergen ca. 1900. Området på Engen finnes under etterfølgende nettadresse:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Hei-Jeg har kikket litt på "elkartet" her på nettet, og helt i nordre ende av Magnus Barfotsgate finner jeg et hus med nr. 21, med front mot teaterets vestre side. Dette ser ut til å ha ligget midt i gatens utløp mot Engen, ved begynnelsen av Vaskerelven.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Hansen

Kan ikke finne Engen 21 på disse kart.Men er det noen som kan fortelle meg hvor det huset eventuelt lå etter dagens bebyggelse.Søker jeg på Engen 21 finner jeg ikke noe. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei!Nr. 21 (eller også 285 på kartet) ser ut til å ligge midt i det som nå er krysset Magnus Barfotsgate-Engen, mellom Cafe Opera og 7-11 i dag.Hvis du er lokalkjent hjelper kanskje det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.