Gjest Svein Hansen Skrevet Februar 1, 2002 Del Skrevet Februar 1, 2002 Engen 21, Bergen i 1900. Hvor lå det huset i forhold til dagens bebyggelse ??? Svein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Yngve Nedrebø Skrevet Februar 1, 2002 Del Skrevet Februar 1, 2002 Frode Ulvund har i sitt rom i Digitalpensjonatet lagt ut kart over Bergen ca. 1900. Området på Engen finnes under etterfølgende nettadresse:Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest A. Solås Skrevet Februar 1, 2002 Del Skrevet Februar 1, 2002 Hei-Jeg har kikket litt på "elkartet" her på nettet, og helt i nordre ende av Magnus Barfotsgate finner jeg et hus med nr. 21, med front mot teaterets vestre side. Dette ser ut til å ha ligget midt i gatens utløp mot Engen, ved begynnelsen av Vaskerelven.Mvh. Arne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svein Hansen Skrevet Februar 1, 2002 Del Skrevet Februar 1, 2002 Kan ikke finne Engen 21 på disse kart.Men er det noen som kan fortelle meg hvor det huset eventuelt lå etter dagens bebyggelse.Søker jeg på Engen 21 finner jeg ikke noe. Svein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest A. Solås Skrevet Februar 1, 2002 Del Skrevet Februar 1, 2002 På følg. adr. finnes kart:http://www.ub.uib.no/elkart/bin/show.plxHer kan du zoome til du ser husnummeret. Huset du søker er også nummerert med et større og tydeligere tall; 258. Lykke til.Mvh. Arne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svein Hansen Skrevet Februar 2, 2002 Del Skrevet Februar 2, 2002 Takk for hjelpen til Yngve og Arne. Svein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen Skrevet Februar 2, 2002 Del Skrevet Februar 2, 2002 Hei!Nr. 21 (eller også 285 på kartet) ser ut til å ligge midt i det som nå er krysset Magnus Barfotsgate-Engen, mellom Cafe Opera og 7-11 i dag.Hvis du er lokalkjent hjelper kanskje det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svein Hansen Skrevet Februar 3, 2002 Del Skrevet Februar 3, 2002 Takk til Heidi for hjelpen.Det er 20 år siden jeg var bosatt i Bergen.Men nå tror jeg at jeg vet hvor huset lå. Svein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts