Gå til innhold
Arkivverket

[#7713] Mette Nilsdtr. Alvheim 1791-??

Gjest Anders Alvheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Alvheim

Noe må ha gått meg hus forbi...finner henne ikke igjen noen steder. Noen som kan hjelpe meg med dette? Hun var datter av Nils Hansen Alvheim og Kari Andersdtr Heggøy (d.a.y!) Døpt i Manger 20/2/1791, nevnt i skiftet etter faren 1823, da var hun ugift. Så forsvinner hun for meg...eller jeg har oversett noe. Takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ragnvald Torsvik

Mette Nilsdt. døde 70 år gammel på Sture i 08.04.1861. Alderen stemmer mhp. fødselsdato. Ref. database "Døde i Manger 1816-1880". Link: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Alvheim

Hei Jan, og takker for svar. Jeg trodde en stund at dette var den rette, men såvidt jeg vet så var dette en annen Mette...Der fantes en Nils Jacobsen fra Husebø, som bodde på Alvheim og fikk datteren Mette i 1789, hun ble gift to ganger på Sture. Og årstallene ved ekteskapsinngåelse stemmer enda bedre... (Riktignok er det forskjell på farsnavnene i databasen over 'Vigde Manger'(Nilsdtr/Andersdtr), men noen link til min fjerne forfader Hans finner jeg ikke.) Men det kan godt være at den Mette som er nevnt som død 1861 er den rette, hun kan jo ha flyttet til Sture av mange årsaker(tjeneste etc) uten noensinne å ha giftet seg. Og benevnelsen 'Vilkorskone' forteller vel ikke om hun er enke...? Igjen, takk for svaret. Søket fortsetter...slike ting 'irriterer' meg :-) Hilsen Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.