Gå til innhold
Arkivverket

[#7716] Jacob Ols. Søndersrød, Brunlanes f. ca. 1833

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg trenger bistand med denne familien: Jacob Olsen og Torgine Andersdtr. (også nevnt som Regine/Gina) gifter seg 6.2.1859 i Brunlanes. Samme år får de sønnen Ole A. Jacobsen, i 1863 Agnete Dorothea og i 1865 Torger. I 1865 finner jeg dem på Søndersrød, Helgeroa. Jakob var da selveier og fragtemand i sitt 33. år, Regine/Torgine/Gina i sitt 43. år.Kan noen hjelpe med foreldrene til disse? Alt jeg vet er at sønnen Ole reiste til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Brunlanes bygdebok under Søndersrød:Jacob Olsen var fra Barkevik under Lerungen, men denne henvisningen viste seg håpløs å følge opp i bygdeboka, dessverre. Mulig at jeg var blind, men ;) Torgine Andersdatter var fra Nevlungen Nedre i Brunlanes. Bygdeboka nevner de tre barna om du allerede har. Hele familien dro til USa i 1866.Brunlanes bygdebok under Nevlungen:Torgines foreldre var Anders Andersen (1796-1873) og Dorte Nilsdatter (1786-1873 el. 75). Anders var fra Eikevald og Dorte var fra Tanger. Anbefaler at du får tak i bygdebøkene for Brunlanes og leter deg videre bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.