Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#7716] Jacob Ols. Søndersrød, Brunlanes f. ca. 1833

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg trenger bistand med denne familien: Jacob Olsen og Torgine Andersdtr. (også nevnt som Regine/Gina) gifter seg 6.2.1859 i Brunlanes. Samme år får de sønnen Ole A. Jacobsen, i 1863 Agnete Dorothea og i 1865 Torger. I 1865 finner jeg dem på Søndersrød, Helgeroa. Jakob var da selveier og fragtemand i sitt 33. år, Regine/Torgine/Gina i sitt 43. år.Kan noen hjelpe med foreldrene til disse? Alt jeg vet er at sønnen Ole reiste til USA.

Gjest Kristian Hunskaar

Brunlanes bygdebok under Søndersrød:Jacob Olsen var fra Barkevik under Lerungen, men denne henvisningen viste seg håpløs å følge opp i bygdeboka, dessverre. Mulig at jeg var blind, men ;) Torgine Andersdatter var fra Nevlungen Nedre i Brunlanes. Bygdeboka nevner de tre barna om du allerede har. Hele familien dro til USa i 1866.Brunlanes bygdebok under Nevlungen:Torgines foreldre var Anders Andersen (1796-1873) og Dorte Nilsdatter (1786-1873 el. 75). Anders var fra Eikevald og Dorte var fra Tanger. Anbefaler at du får tak i bygdebøkene for Brunlanes og leter deg videre bakover.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.