Gjest Rune Hårstadsveen Skrevet Februar 1, 2002 Del Skrevet Februar 1, 2002 Søker opplysninger om Gunnhild Knutsdatter Skancke (bgr. 19. januar 1744 på Røros). Hun var gift med Peder Fastesen (ca. 1660-1733), og de hadde bl.a. sønnen Peder Pedersen som tok Skancke-navnet etter moras familie.Er det noen som har kjennskap til Gunnhilds opphav? Er det noen forbindelse til de s.k. Jämtlands-Skanckene?På forhånd takk for all hjelp!M.v.h. Rune Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jo Rune Ugulen Skrevet Februar 2, 2002 Del Skrevet Februar 2, 2002 Boka til Roger de Robelin skulle vel kunna gje ein del svar her. Den har ein del svake punkt på mellomalderdelen (særskilt den norske), men er rimeleg god ellers:de Robelin, Roger. Skanke ätten. Røros, 1995. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svanhild Nemorin Skrevet Februar 3, 2002 Del Skrevet Februar 3, 2002 Hei, Tore Nyggard har lagt ut endel om Skanke-ætten på internett.Gunnhild finns med der. http://www.algonet.se/~tnygaard Klikk på "Nedlasting" så finner du Skanke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Christina Frøysland Skrevet Februar 3, 2002 Del Skrevet Februar 3, 2002 HeiJeg har masse på Skanke ætten og har boka til Roger de Robelin.Jeg er selv en Skancke ætling så send meg en mail og jeg kan hjelpe deg så godt jeg kan...froysland@c2i.netmvh Christina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts