Gå til innhold
Arkivverket

[#7719] Bøcher/Bøddiker og Finch, Bergen

Gjest Linn Brungodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Brungodt

Søker info angående Hans Henrik Bøcher g.m Christina Malena Olsdtr. Disse får ihvertfall 5 barn i Bergen i tidsrommet 1700-1711. Hvor er de fra? når giftet de seg? Hvem er foreldrene, og når døde de? Jeg lurer på om Hans sine foreldre er Jan Bøcher og Giertrud Fort. Disse finner jeg i koppskatt for Bergen 1683 med tre barn, deriblant en Hans.Jeg søker også info angående en Finch-familie. Hans Joachim Finch g.m Maria Robertsdtr. 10. sept. 1730 , Bergen. Hvem er foreldrene til dette paret? Hvor ble de født?Takker og bukker for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Rolf Erik Sanne

Hei Linn. Ta en titt i Bergen Historiske Forenings skrifter nr. 29/30, side 145. Her finner du en del informasjon om Hans Henrik Bødker og hans foreldre Jan Bødker fra Westfalen og Gjertrud Foort. Videre fremkommer at slakter Ole Bjørnsen og Eva Fickesdatter var Christine's foreldre. Kilden gir også noen konkrete datoer samt barnerekkene til de to barberer Jan og Hans Henrik. mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo Linn.Send meg din e-mailadresse så kan jeg prøve å maile sidene til deg. ofteland@yahoo.comHilsen Greta Storm Ofteland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anjer

Bergen off. bibliotek har alle skriftene (hittil 96 forskjellige) i atskillige eksemplarer, også til hjemlån. Det er vel enklere enn Statsarkivet.Hvis du leter etter andre borgerslekter i Bergen i tillegg, er det vel verdt et besøk.Hilsen fra Jon Anjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.