Gå til innhold
Arkivverket

[#7723] Erland Asbjørnsen Øverli (1701-1773), Jostedalen?

Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Erland Asbjørnsen bodde på gården Øverli i Lom og var gift med Rønnaug Eilivsdtr. Grjotheim (f. 1723). Det heter at Erland kom fra Jostedalen. Hvem vet noe om dette? Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Ellend "Erland" Asbjørnson var fødd kring 1706 på garden Alsmo i Luster som son av Asbjørn Rasmusson (1682-1758) og Britha Ellendsdotter (1683-1712), men flytte i ung alder med faren og ei stemor til garden Myklemyr i Jostedalen og voks opp der.Om Asbjørn heiter det i 1710, då soldatar skulle hentast til store nordiske krig, at Asbjørn ikkje kunne dra på grunn av ein "avhoggen" fot!Myklemyr er gardsnummer 186 i Luster, og garden er omskriven i band V av Gards- og Ættesoga for Luster (1994). Der fins òg omtale av Ellend "Erland" Asbjørnson, kona hans og dei tretten borni deira, med unnatak av sonen Amund Erlandson, fødd 1764, som me aldri klarte å spora opp! Du, Hermod, veit vel ikkje tilfeldigvis kva lagnad han fekk?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk, Lars! Jeg trodde nok det var bortimot umulig å nå fram til Erlands (Ellends) foreldre. For en åpenbaring!! Jeg skal snarest få lånt bind 5 av gards- og ættesoga for Luster. Går ut fra der finnes også Erlands besteforeldre osv. Vet du, Lars, om denne "avhogne" foten ble "påført" Asbjørn i forbindelse med en ulykke eller ....? Jeg har dessverre bare tre av Erlands 13 barn, siden jeg nylig er kommet til dette stadium. Men det er slektsforskeren Arnfinn Kjelland som har ledet meg fram til Erland. Jeg "roper" stille på Arnfinn for å høre om han vet noe om Amund Erlandsens skjebne. Takk igjen, Lars! Vet du mer av interessant stoff omkring disse personene, tar verden i mot det.... Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Andersen

Hei. Dette var morsomt. Min aner kommer også fra Grotheheim. Kjenner du til Rønnaug forfedre?Med hilsen: Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Vedrørende Amund Erlandsen, fødd 1764, so veit me at han levde i 1790, for då kvitterte han for mottak av arv. 1801-teljingi syner berre ein mulig person i heile landet med namneformi Erlandsen:Amund Erlandsen, 32 år, husmann på Frøhaug nordre, Nes i Akershus, med kona Mari Nilsdotter, 30 år, og to born, Erland (5) og Dorte (2).Men på Årnes i Ringebu finn me ein gardbrukar Amund Ellingsen, 39 år, med kone Mari Olsdotter og på Mølster på Voss finn me ein husmann Amund Ellingsen, 37 år, med kona Gudve Andersdotter. Den siste har "best" alder og ser ut til å vera ein "framand fugl" på Voss...Har me funne den rette Amund Erlandson? Kan henda har Arnfinn Kjelland ei meining om dette?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Hei igjen!Øystein: Fra Arnfinn Kjelland var jeg så heldig å få flg. opplysninger om Rønnaug Eilivsdtr. Grjotheims foreldre - Eiliv Eiriksson Grjotheim (1691-1772) og Mari Amundsdtr. Øy (1702-77). Videre har jeg på egenhånd sporet opp Maris foreldre.Lars: Jeg ser at Britha Ellendsdtr. døde i 1712 og ble bare 29 år. Døde hun i barselseng? Hva het hennes foreldre? Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Andersen

Hei igjen!Vet du vem som var mor og far til:Eiliv Eiriksson Grotheim (1691-1772 ogMari Amunddatter (1702-77)Har bådde Grotheim og Øy som aner.Øystein3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg veit ikkje om Britha Ellensdotter døydde i barselseng eller ikkje. Kjeldene er tunne frå den tidi, men det er godt mogeleg!Britha var dotter av gardbrukar Ellend Olson (1640-1708) og kona Anna Andersdotter (1645-1715) på Alsmo i Luster. Dei hadde fem born i lag. Dei tre eldste, Eli Ellendsdotter, Rasmus Ellendson og Solvi Ellendsdotter, ser ut til å vera farne frå bygdi i ung alder, uvisst kvar, men ymse kan tyda på at dei òg tok vegen til Gudbrandsdalen. Kanskje Arnfinn Kjelland har sett noko til dei i Lom?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Amund Erlandsson Øverli f. 1764 er ukjent for oss òg.Opphavet til Eilev Eiriksson som gifta seg til Grjotheim er ukjent for oss. Foreldra til Mari Amundsdotter var Amund Botolvsson f. på Sør-Øy og Mari Hansdotter f. på Uppistugu Ekle. Dei kom til Grjotheim frå Nordgard Lyngve fyrst på 1700-talet.På ståande fot finn eg heller ikke syskjena Eli, Sølvi eller Rasmus frå Alsmo i Loms-materialet.Mvh, Arnfinn Kjelland ak@hivolda.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Hei igjen.Lars: For meg synes Nes-alternativet mest sannsynlig med Amund Erlandsen, 32 år da navnet passer helt. Og erfaringene fra folketellinger er at alderen mange ikke er å stole på. Her stemmer jo også sønnen Erland inn i oppkallingstradisjonene. På den annen side er ikke veien (i muntlige "overleveringer") fra Ellendsen til Ellingsen. Men i Ringebu ville vel navnet ha vært Erlandsen? I Voss vet jeg ikke...Men vet du hvem som er foreldre til Asbjørn Rasmussen (med den avhogde foten)?? Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Erland ser ut til å vera heller lite brukt på Romerike, men det finst fleire andre i Nes. På Voss finst ikkje Erland i det heile...Digitalarkivet 1801 syner forekomst av Erland og Erlend i heile landet slik: Østfold 11 Akershus 16 Oslo 3 Hedmark 16 Oppland 192 Buskerud 26 Vestfold 3 Telemark 2 Aust-Agder 4 Vest-Agder 1 Rogaland 1 Hordaland 0 Bergen 0 Sogn og Fjordane 0 Møre og Romsdal 3 Sør-Trøndelag 5 Nord-Trøndelag 2 Nordland 29 Troms 1 Finnmark 0Totalt 314Og når det gjeld namneformi Ellend, slik me nyttar i Sogn, so er tilsvarande statistikk slik:Østfold 0 Akershus 0 Oslo 0 Hedmark 0 Oppland 4 Buskerud 0 Vestfold 0 Telemark 0 Aust-Agder 0 Vest-Agder 0 Rogaland 0 Hordaland 3 Bergen 0 Sogn og Fjordane 59 Møre og Romsdal 1 Sør-Trøndelag 2 Nord-Trøndelag 0 Nordland 0 Troms 0 Finnmark 0Totalt 69Eit meir typisk "sognanamn" skal ein leita lenge etter! Dei tre i Hordaland finn me alle på Voss og dei fire i Oppland er alle i Vang og Slidre, truleg alle "smitta over" frå Sogn!Eg trur det finst bygdebøker for Nes på Romerike, og det hadde vore interessant og sett etter Amund Erlandson der!Asbjørn Rasmusson Myklemyr var opphavleg frå Joranger i Hafslo. Bøkene for Hafslo er framleis under arbeid, og fleire spørsmål står att å løysa når det gjeld den slekti...Men eg kan leggja til at Anna Andersdotter (1645-1715), barnefødd på Fåberg, den nordlegaste garden i Jostedalen mot Skjåk, hadde to halvsøstrer:Gjertrud Andersdotter ogKari Andersdotterbåe truleg fødde på 1630-talet, som etter eit skifte frå 1690 då var busette i Gudbrandsdalen, truleg i Skjåk eller Lom! Det hadde vore kjekt og visst kvar det vart av dei!!?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk for interessante opplysninger.Ja, jeg tror, som du, at Ellend stort sett finns i Sogn og Erland andre steder. En beskrivende statistikk!!For meg, som bor i Nordland fylke, har jeg vanskelig for å se for meg hvor Hafslo ligger. Hvor er det? Er det bøker du er med på, Lars?For å finne Anna Andersdtr.'s foreldre tror jeg vi må til Arnfinn igjen hvis hennes halvsøstre bodde i Skjåk eller Lom. Interessant! Jeg finner en Kari Andersdtr. Øverbø gift med Bertel Jonsen Aukrust boende på Øvre Sulheim omkring dette tidspunktet, men det er et helt vilt forslag.... I så fall er foreldrene Anders Hansen Øverbø og Marit Olsdtr. Nørstenes..???Er det noen i Lom eller Skjåk som kan hjelpe oss med dette? Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Andersen

ØY/GROTHEIM.Min antefar var:Bottolv øyHans søn var Eirik Botolvson sør- Øy f. ca 1604 erAmund Botolvson hans bror?Med hilsen: Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Som nemnt tidlegare, var Anna Andersdotter fødd på Fåberg i Jostedalen der foreldri hennar òg budde. So det var søstrene hennar som flytte over fjellet (og ikkje omvendt!).Jostedalen, Hafslo og Luster vart i 1964 samla til den nye Luster kommune, kommunen lengst aust på nordsida av Sognefjorden, mellom Jostedalsbreen og Sognefjellet.Eg har vore tilsett som bygdebokskrivar for Luster kommune sidan 1976. Sjå elles vår heimeside på:http://www.luster.kommune.fjordinfo.noMed venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Hei igjen! Takk, Lars. Slik var det jo...(i ettertenksom-hetens lys). Forstår det slik at foreldrene til Asbjørn foreløpig er ukjente. Stemmer det? Har du noen formening?Vet du noe foreldrene til Ellend Olsen (1640-1708)?Øystein: Bottolv Øy levde på 15/1600-tallet og er vår stamfar. Han hadde fire sønner, Ola, Tore, Siver og vår Eirik Bottolvsen Øy (f. 1604). Eirik fikk disse sønnene: Ola, Jakob, Svein, Siver, Per og vår Bottolv. Bottolv Eiriksen Øy (f. 1637). Vi kjenner flg. barn: Jakob, Eli og vår Amund som bodde på Lyngve. Amund var gift med Mari Hansdtr. Ekle (+ 1714). Amund var da far til Mari Amundsdtr. Øy (1702-77) som var gift med Eiliv Eiriksen Grjotheim. Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Hei igjen!Lars: Står Fåberg i Jostedalen i gards- og ættesoga for Luster? Da tenker jeg på om jeg skal prøve å finne Anne Andersdtr.'s foreldre. Vet du hvem som er Ellend Olsens foreldre? Står det i ættesoga? Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Hermod Moursund

I Jon Labergs gamle bok 'Hafslo' finner jeg en Rasmus Asbjørnsen Joranger. Han må ha levd på 1600-tallet. Er dette faren til Asbjørn Rasmussen Myklemyr på Luster? Kan Rasmus'far igjen hete Asbjørn Joranger (Jørongo) - han som forliste med en båt som han og noen 'kamerater' måtte erstatte?Flott om noen kan gi meg en bekreftelse på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Jon Laberg sine bygdebøker for Luster, Hafslo og andre bygder, som vart skrivne i 1920- og 1930-åri, inneheld mykje godt stoff, både ættestoff og kulturstoff, og var utan tvil framifrå bokverk utifrå den tidi då dei vart skrivne, særleg om me samanliknar med andre bygdebokverk frå same tidi. Men, Laberg hadde ikkje dei hjelpemiddel som me rår over i dag, og ikkje berre har han utelete husmannsættene, men det er medkomme ein del udokumenterte påstandar som i ettertid har synt seg ikkje å vera riktige. Difor vil eg avhalda meg frå, på noverande tid, å referera ættesamanhenger frå Laberg utan at eg sjølv har vore inne og kontrollert dei. Eg ber deg, Hermod, om forståing for dette.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Jon Laberg sine bygdebøker for Luster, Hafslo og andre bygder, som vart skrivne i 1920- og 1930-åri, inneheld mykje godt stoff, både ættestoff og kulturstoff, og var utan tvil framifrå bokverk utifrå den tidi då dei vart skrivne, særleg om me samanliknar med andre bygdebokverk frå same tidi. Men, Laberg hadde ikkje dei hjelpemiddel som me rår over i dag, og ikkje berre har han utelete husmannsættene, men det er medkomme ein del udokumenterte påstandar som i ettertid har synt seg ikkje å vera riktige. Difor vil eg avhalda meg frå, på noverande tid, å referera ættesamanhenger frå Laberg utan at eg sjølv har vore inne og kontrollert dei. Eg ber deg, Hermod, om forståing for dette.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Beklager, Lars, at jeg kanskje uttrykte meg noe uklart...Den selsomme Laberg har ikke skrevet at det er noen sammenheng mellom Rasmus Asbjørnsen og Asbjørn Rasmussen Myklemyr. Det var bare jeg som lurte på om Rasmus kunne være faren da han holdt til, i følge Laberg, på gården Joranger nedre, som Asbjørn kom fra. Han var fra et underbruk av Joranger nedre, nemlig Underhaugen.Under Joranger nedre nevnes også Asbjørn i 1672, mulig far til Rasmus Asbjørnsen.Det var disse ting jeg lurte på og som jeg ønsker en avklaring på, selv om jeg er ganske sikker på at dette er riktige konklusjoner. Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.