Gå til innhold
Arkivverket

[#7726] Kan noen hjelpe meg med HANS LUDVIG WOLD f. 1897

Gjest Jørn Herstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Jørn Herstad

Søker etter min kones morfar ; Hans Ludvig Wold f. 14.5.1897 ,på Ski i Akershus. Bodde hos sin bestemor i barndommen,-kan ikke finne han noe sted. Giftet seg i Høvik kirke 18.2.1922 med Signe Mathilde Gulliksen f. 16.6.1897 og fikk 2 døtre.Mvh Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Det var påfallende mye som stemte her med morfaren til en bekjent av meg. Jeg skal sjekke med henne. Kjenner du for øvrig navnene på døtrene?Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Kan anbefale materiale fra Statististik Sentralbyrå,Folkemegdens bevegelse,på Riksarkivet i Oslo : Gifte 1922 Akershus fylke, Mulig du kan finne noe opplysninger her Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Herstad

Har ikke funnet Hans Ludig Wold i 1900 FTHans døtre ; Inger Laila og Rigmor Kathrine.Barnebarn : Aina , Ylva og Erle pluss Bjarne Dag, Kristin og Einar.Problemet er at gjenlevende datter ikke husker noe annet enn at han var fra Ski i Akershus.Fant ut at det var vanskelig å få tak i CD av kirkebøker fra Ski i Akerhus.Så hvis noen vet noe om Hans Ludvig Wold f. 14.5. 1897, som bodde hos sin bestemor ( hvis navn også er ukjent ) - er vi interresert i å høre fra dere.Mvh Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Jørn, har du hatt kontakt med Inger Lailas døtre om dette? Jeg kjenner godt hennes datter Ylva (ref tidligere innlegg). Ta evt kontakt på rubje2@online.no.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Jørn Herstad

Hei igjen . Jeg har snakket med et barnebarn og fått følgende nye opplysninger;Hans Ludvig Wold skal være født på VOLD GÅRD i ASKIM den 14.05.1897.Hans mor døde i barselseng den dag og hans far døde noen år etter(mulig før 1900.) Derfor ble han boende hos sin bestemor (vet ikke navnet hennes ) og hennes barn ; en datter het vistnok Maren og var ca. 4 år eldre - hun var Hans Ludvig´s TANTE MAREN. De hadde en gårdgutt som stammet. Men jeg vet ikke hvor ? Antagligvis i nærheten.Kan noen hjelpe meg med Kirkeboka for Askim vedr; HANS LUDVIG VOLD født 14.05.1897 - ev. dåp - hans foreldre / morens og farens begravelser ??Dette er ikke lett - men jeg håper noen kan hjelpe !Mvh. Jørn i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.