Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#7726] Kan noen hjelpe meg med HANS LUDVIG WOLD f. 1897

Recommended Posts

Gjest Jørn Herstad

Søker etter min kones morfar ; Hans Ludvig Wold f. 14.5.1897 ,på Ski i Akershus. Bodde hos sin bestemor i barndommen,-kan ikke finne han noe sted. Giftet seg i Høvik kirke 18.2.1922 med Signe Mathilde Gulliksen f. 16.6.1897 og fikk 2 døtre.Mvh Jørn

Gjest Jørn Herstad

Har ikke funnet Hans Ludig Wold i 1900 FTHans døtre ; Inger Laila og Rigmor Kathrine.Barnebarn : Aina , Ylva og Erle pluss Bjarne Dag, Kristin og Einar.Problemet er at gjenlevende datter ikke husker noe annet enn at han var fra Ski i Akershus.Fant ut at det var vanskelig å få tak i CD av kirkebøker fra Ski i Akerhus.Så hvis noen vet noe om Hans Ludvig Wold f. 14.5. 1897, som bodde hos sin bestemor ( hvis navn også er ukjent ) - er vi interresert i å høre fra dere.Mvh Jørn

• 3 måneder senere...
Gjest Jørn Herstad

Hei igjen . Jeg har snakket med et barnebarn og fått følgende nye opplysninger;Hans Ludvig Wold skal være født på VOLD GÅRD i ASKIM den 14.05.1897.Hans mor døde i barselseng den dag og hans far døde noen år etter(mulig før 1900.) Derfor ble han boende hos sin bestemor (vet ikke navnet hennes ) og hennes barn ; en datter het vistnok Maren og var ca. 4 år eldre - hun var Hans Ludvig´s TANTE MAREN. De hadde en gårdgutt som stammet. Men jeg vet ikke hvor ? Antagligvis i nærheten.Kan noen hjelpe meg med Kirkeboka for Askim vedr; HANS LUDVIG VOLD født 14.05.1897 - ev. dåp - hans foreldre / morens og farens begravelser ??Dette er ikke lett - men jeg håper noen kan hjelpe !Mvh. Jørn i Drammen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.