Gå til innhold
Arkivverket

[#7730] RootsWeb

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Jeg vil gjerne legge inn en ettterlysning i RootsWeb. Er det noen som er kjent med bruken og kan fortelle meg hvordan det fungerer, og hvordan jeg skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanhild Nemorin

Hei, Først må du registrere deg.Klikk på "Login"(står med hvit skrift på det lille blå feltet)og siden på "Sign up now" Fyll i feltene for "Username"(eks.ditt fornavn)passord(bestemmer du selv) passordet en gang til,ditt fornavn,etternavn og klikk på "Submit" Når registreringen er klar kan du poste innlegg.Velg "Message board" og klikk der på "Post new message" Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Hei Svanhild, tusen takk, er det så enkelt? Hvordan finner jeg evt svar. Jeg har søkt litt rundt for å finne ut av det, men det er så mye å velge i. Har du prøvd det selv og fikk du noe svar?Jeg har tenkt å prøve med 2 søk. Det ene er et ektepar fra Eidsvoll, Maren Olava Larsdatter og Hans Jacob Nilsen. De reiste ca 1875, men jeg vet ikke hvor. Det andre er Paul Larsen som reiste fra Kristiania til Chicago. Her har jeg reisedatoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Du får garantert svar, og dei fleste av dei er frå amerikanarar som også har Nilsen og Larsen i slekta si og vil vite om det er same familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanhild Nemorin

Hei igjen, Han som du vet reiste til Chicago kan du jo etterlyse under Illinois.Jeg har lagt inn noen etterlysninger på Rootsweb,men har hatt bedre respons på et annet forum,nemlig Genforum.Jeg har fått svar fra flere slektninger i Michigan.Utrolig morsomt å finne slektinger som jeg ikke hadde noen anelse om! Genforum finner du på denne adressen: http://genforum.genealogy.com Det er enklere å bruke.Du behøver ikke å registrere deg. Her har du flere muligheter,enten under US States eller siden du ikke vet hvor de reiste kan du etterlyse dem under "Immigrants" eller under "Surnames" Klikk på "Post new message",skriv melding og "post message" Når noen svarer får du melding om det til din emailadresse.Det gjør du på Rootsweb også. Lykke til! Hilsen Svanhild, email:snemorin@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det må jeg prøve. Kjempespennende! Tusen takk for svar, Svanhild og Aase.Hvis det er andre som har gode tips, er det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Det finnes også mulighet til å knytte seg til postlisten Norway-L. Her er det mange tilstede, både i Norge og USA og muligheten for hjelp er stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du finner opplysninger om Norway-List her: http://members.tdn.com/dagwood/NorwayList.htm den genererer mange meldinger (ofte opptil 100 i døgnet!), men den er veldig hyggelig!) Det kan være en tanke å melde deg på i "Digest" først (at du får 1-5 laaaaange mailer om dagen i stedet, for å se om dette er noe for deg, det kan bli litt "too much" innimellom). Lykke til Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.