Gå til innhold
Arkivverket

[#7735] Oline Jørgensdatter - Beitstad f.1826


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei!Søker forfedre til Oline Jørgensdatter f.c.1826. Hun var gift med Ola Butulson Finnvolden f.1822 I 1865 tellingen er de under Finnvolden med 7 barn, der står det at hun var født i Beitstande pr.gjeld men i Namdalseid bygdebok er Bjørnø nevnt - kan noen hjelpe meg med Olines forfedre???MVH, Gurli Heimsbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Oline (Oliana), var født på Stein i Osen 1827, og var datter til Jørgen Paulsen og Jonetta Jensdatter. Jørgen Paulsen var født på Mo i Osen som sønn av Paul Jørgensen f på Jøsås, Mostadmarka og Kirsten Henriksdatter Nyhus (Mostadmarka?)Jonetta Jensdatter var født på Stein. Faren hennes, Jens Jonsen, var født på Sørmelan av foreldra Jon Nilsen og Ingeborg Bårdsdatter. Mor til Jonetta var Ingeborg Sivertsdatter fra Stein. Foreldra hennes, Sivert Arntsen og Ingeborg Arntsdatter, var begge født i Horg i Gauldalen.Jørgen Paulsen Stein døde i 1827, samme år som Oliana ble født. Enka Jonetta gifta seg oppatt med Jon Butulfsen Finnvollen. Olianas søster Pauline ble gift med Andreas Butulfsen Finnvollen.(Kilde: Bjørnørfolket II, av Sigurd Brattgjerd. Dersom du er interessert, kan det være mer å finne i denne boka.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Halvor!Tusen hjertelig!! Dette ble jammen meg store nyheter - jeg skal ile til biblioteket og få lånt boka til uka!TakkMVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.