Gå til innhold
Arkivverket

[#7745] S/S HELLIG OLAV Passaserliste? Hans Olaves Larse

Gjest Willy Skavreaker
 Del

Recommended Posts

Gjest Willy Skavreaker

savnet Person??? Navn :Hans Olaves Larsen født 1875 Kommune :Eidanger Fylke : TelemarkDet er bekreftet at det kom en Hans Larsen til U.s. Ellis Island New york 2. November. 1903 med S/S Hellig Olav he stated his age at 28 and residentce as Eiduner(kan være Eidanger)Dette stemmer med alder . Jeg er avhengi av å vite at han står på passaserlistene på Hellig Olav for å vite at det er rette person.jeg er ikke så flink på Data kan noen hjelpe meg med dette? Politiarkivet? passaserlister ??o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Dessverre var ikke bilde av selve passasjerlisten lagt ut på nettet - kun en avskrift. Og den sier bare en ting mer enn det du opplyser over - han var amerikansk (US) statsborger. Turen i 1903 kan altså ikke ha vært hans første ankomst til den nye verden. Han må ha vært der tidligere OG oppholdt seg over lengre tid (5 år mener jeg å ha lest, men...) for å bli statsborger.Hjalp det deg noe til å fastslå om det er rett person for deg?Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Det rare er faktisk at jeg ikke for mitt bare liv kan finne ham med Hellig Olav fra Kristiania i 1903! Dette er jo politi-protokollen, det kan jo være at han er innført et annet sted siden han ikke bor i Kristiania, men da sannsynlig vis i Eidanger....jeg finner nemlig de fleste andre som står oppført i tekstversjonen av ship-manifest på Ellis Island. Pusselig! Lete lete... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Jeg greide å komme inn på original-manifestet på Ellis Island Hans Larsen var fra Eidanger. Han hadde vært US citizen i 12 år (utfra det jeg greier å lese, denne karen var en grisepenn!) Skal vi se... han skulle "home", 212 W. Ohio Street, Chicago Ill. Han var "labourer" (arbeider.) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.