Gå til innhold
Arkivverket

[#7749] "Korterudplass" i Østfold?

Gjest Britt Lundeby
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Lundeby

Er det noen som kjenner til gården "Korterudplass". Den lå antagelig i Rødenes-området i Østfold. Jeg tror ikke den eksisterer lenger,men hvis det er noen som vet noe om den, er jeg takknemlig for opplysninger. Mvh.Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Korterudplass høres jo ut som en plass under Korterud. Og jeg finner i 1865-tellingen 2 gårder med dette navnet i Østfold: en i Eidsberg og en i Berg. Etter folketallet på disse gårdene i 1865 å dømme (henholdsvis 15 og 2) vil jeg anta at det er Korterud i Eidsberg som kan tenkes å ha en husmannsplass. Hvilken tid er det snakk om?Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill-Reidun Andersen

Hei Britt. Dette kunne jeg ha fortalt deg, men det er ikke så lett når pappas slekt også kommer fra disse trakter .Berthe Nielsdtr født 1806, gift med Anders Andersen. Hennes foreldre var Niels Nielsen født på Hiin 1782, gift 1804 med Christine Andersdtr muligens født i Hærland. Jeg har boka om nedlagte boplasser i Rødenes. Hilsen Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Lundeby

Takk skal dere ha!Jeg hadde alle navnene, Lill, men var ikke sikker på hvor plassen lå. Prøver å få litt oversikt over den delen av slekta vår også. Hilsen Britt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Kunne vært artig å vite hvor Rødenes er? Fantes det kanskje flere Korterudplasser tidligere? Det er så rart med det, når man først blir en smule engasjert, så vil man også gjerne vite hva "løsningen" ble - - ?MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.