Gå til innhold
Arkivverket

[#7750] Hans M.Pettersen Fredrikshald


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei er det noen som kan hjelpe meg med denne familien.Alle opplysninger mottas med et stort takk.Fks. hvor lå Bakkegaden i Halden og finnes det noen hus igjen fra 1900 tallet Mvh.Bjørn PettersenHans-Marenius Pettersen var født i Aremark den 1859. Han var sønn av Petter Hanson og Karen Andersdatter.på Mosekassa i Aremark. Han ble døpt i Aremark,Kollerød den 03 jul 1859. Barn med Hans-Marenius Pettersen og Laura Emilie Pettersen 1. Elise Pauline Pettersen Født, Fredrikshald, 1882 2. Valborg Constanse Pettersen Født, Fr.hald, 1885 3. Fanny Nathalie Pettersen Født, Fr.hald, 1888 4. Harald-Arthur Marenius Pettersen Født, Fr.hald, 1889 5. Thorvald Pettersen Født, Fr.hald, 1892 6. Oskar- Mandrup Pettersen Født, Fredrikshald, 21 jul 1895 Død 7. Randi-Eugenie Pettersen Født, Fr.hald, 1898 Biografi Har to søsken Julie Amalie døpt 29/12-1861 og Anton Sigvart døpt 7/4-1864. I år 1900 bor Familien i Bakkegaden i Halden hos gårdeier Malm.Hans Marenius arbeider på Saugbrugsforeningens tomter Laura Emilie Pettersen var født i Fredrikstad den 1861.Hun var datter av Ukjent-Far Pettersen og Oline Pettersen. Hun hadde Hustru som yrke den 01 des 1900. -------- I folketellingen for 1900 er hun gift med Hans-Marenius og bor i Bakkegaden i Fredrikshald.Gården er et alminelig våningshus.Bor der sammen med barna som er 7 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei Bjørn,Kan ikke hjelpe deg med familien, men Bakkegaden har jeg lekt mye i. Den ligger på "Sørhallen" under festningen. Det er vel et av de områdene hvor den gamle bebyggelsen fremdeles står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Inger takk for opplysningen det må sjekkes ut. Halden var jo en liten by så det er vel ingen bygdebok der.Er det noen som vet hvor jeg kan få opplysninger rundt denne familien.Jeg er klar over at det finnes på Riksarkivet,men er det andre steder jeg kan evt.Prøve??? Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei igjen Bjørn, Anbefaler deg å ta kontakt med Halden bibliotek som skulle ha en del om Fredrikshald. Det er skrevet en god del tidligere. Halden har også et eget innvandringsregister fra Sverige. Glemte tidligere å si at du må være obs på at det er 4 forskjellige statskirker hvis du er på jakt i kirkebøkene)MVH Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.