Gå til innhold
Arkivverket

[#7765] Soldat Anders Leiromdal

Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Kjenner noen til denne fyren? Han får en datter Maren født 1896 i Land med Berte Olsdatter Sedal. Berte er en av mine stammødre, så jeg vil gjerne vite litt mer om faren hennes. Hvem var han, har han flere barn, hvor og når ble han født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror du bør prøve å forklare deg litt bedre. Hvem er soldaten far til? Du sier Maren, men ønsker å vite mere om faren til Berte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Unnskyld, jeg bommet visst litt. Det er Maren soldaten er far til, og det er ham jeg vil vite mer om. Har hørt at Leiromdal kanskje kan ligge i Valdres, kanskje under garden Leirhol, som visstnok ble skrevet på flere ulike måter. mvh. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei igjen. Jeg var en tur på RA idag. Jeg slo opp på Søndre og Nordre Land med fødsel 1896, men kunne ikke finne noen Maren født der og da. Kan jeg få spørre hvor du har den opplysningen fra at så skulle ha skjedd, og finner du Maren i 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Gjest Eva Johannessen

Her har det nok skjedd en feiltasting av Sonja fordi Maren er f. i 1796 og ikke 1896.Maren Andersdatter bor hos sin mormor Mari Olsdatter på Stensrud i Land i 1801.Er det noen som vet noe om faren og moren til Maren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest Eva Johannessen

Noen nye opplysninger om soldaten vår Sonja. Denne opplysningen fikk jeg fra min stefar sitt anetre.Soldat Anders Surendal f.omk.1752 men hvor? g.17.9.1796 med Anne Arnsedatter Rye f.på Bø (Hadeland)? Døpt 29.8.1756.Er det noen som kan ta en titt i kirkebøkene for Hadeland for å se om det kan stå noe mer der om hvor han kan være født. Kan Surendal være navnet på garden han er født, oppvokst osv?M.v.h. Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.