Gå til innhold
Arkivverket

[#7774] Bjørn Golberg og andre etterlysninger fra Valdres

Gjest Arild Øvergaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Øvergaard

Her er en eldre gren av min slekt. Jeg vet det er mange som har samme stamfar "Bjørn Olsgård". Når det gjelder hans foreldre, mener jeg å ha korrekte kilder som hevder at Bjørn Golberg er hans far. Men jeg kan jo ta feil. Jeg er derfor svært interessert i å få tilbakemeldinger på nettopp dette:Descendants of Bjørn Golberg 1 Bjørn Golberg - 1596 .....2 Bjørn Olsgård 1530 - 1606 ...........3 Arne Dølven 1580 - 1650 ...........3 Bjørn Olsgård 1560 - ...........3 Guttorm Uppheim 1570 - ...........3 Knut Olsgård 1570 - ...........3 Ivar Medbøen 1575 - ...........3 Bjørnsdotter Olsgård 1550 - ...........3 Bjørnsdotter Olsgård Se forøvrig min hjemmeside med over 3000 navn ifra Valdres: http://home.c2i.net/fam-overgaard/Mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Sitter her og leser gamle innlegg, og jeg har en Bjørn Golberg. Ifølge Botolf Bakliens 'Halling- slekter' betalte han Gjengjerdskatt av Golberg i Gol i 1528. Det var skifte etter Bjørn og kona 26.01.1596. Sønnen Solve var da død. I 1607 ble det vitnet om hva sønnesønnen Vidgeir Solveson arvet etter farfaren: Andelser av av Golberg, Rotneim, Glomsrud, Li, Rud og Halbjørnshus i Hemsdal.Denne Bjørn Golberg hadde sønnen Halvor, som er min ane. Ifølge skattelistene for 1561 måtte Halvor betale skattesauer(???) det året.Han var nevnt som lagrettemann i 1615. Må tilstå at dette er informasjon jeg nylig har fått, og at jeg skal forske mer på disse etter påske.Det jeg lurer på er om de anene jeg har nevnt her har forbindelse med den Bjørn Golberg som nevnes her i innlegget over? Mine aner videre i slekten Golberg går videre fremover til Gro Arnesdatter Golberg som var gift Tomas Herbrandsson Rotneim fra Gol, som senere ble brukere i Sire i Ål fra slutten av 1600-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Warberg

Hei Arild.OBS Alt i orden. I innlegget ditt var 'mvh' formatert saman med linken. Utan 'mvh' går det bra. Helsing Thor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.