Gå til innhold
Arkivverket

[#7785] Johannesen, Chicago 1888/89

Gjest Anne Arnesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Arnesen

Hi Roger:-)Thank you for putting a lot of effort into this search. I'm quite sure that we're talking about Brookfield in Chicago - unless the Johannesens moved from Chicago to Brookfield WI between 1888-1896.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Gjest Anne Arnesen

Hei igjen:-)Jeg så at det har kommet en ny søkemotor av Steven Morsen på ancestry.com - der man bl.a. kan søke med 'sounds like' på etternavnet. Er det noen som kan søke etter disse brødrene for meg. Jeg vet at tre av dem fremdeles er i live i 1915, så de bør jo være reg. i 1900 & 1910?:-) På forhånd takk!Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Anne, det har alltid vært soundex-søk på Ancestry. Men, det er ikke søk for 1900 på ancestry, og den søkemotoren som er på Genealogy den er helt forferdelig dårlig.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Arnesen

Hei igjen Laila:-)Er alle tellingene like vanskelige å komme til med scannede originaler? Vet du om det er noen steder(foreninger) i Oslo som abonnerer på disse digitale tellingene - som man ev. kan gå til og betale litt for bruken?Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Roger Thauland

Now i am beginning to remember something about this family; while looking into another family, i needed to study this town--found out it was not named Brookfield till 1905! Before that, the area was known as Grossdale, Congress Park and Hollywood. Uff...if they moved to Illinois, maybe Peoria (per Laila) county is where you need to look. Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Gjest Anne Arnesen

Hei:-) Løfter dette temaet opp igjen. Skulle ønske noen kunne sjekke opp disse i 1900 ev 1910-tellingene. Jeg har bestilt og fått flere Death certificates fra USA, men har ennå ikke funnet den riktige familien. Har tenkt meg til Chicago i høst, og det ville derfor være av stor interesse å finne etterkommere! Vet med sikkerhet at tre av brødrene av i live i 1915.Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Anne Arnesen

Nå er jo folketellingen for 1900 i USA lagt ut på FamilySearch, men jeg finner ingen personer som passer med navn og fødselsdato på mine slektninger. Er det noen som har noen gode forslag? Har søkt med soundex og ulike stavemåter, men fødselsmåned og navn stemmer ikke overens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.