Gå til innhold
Arkivverket

[#7788] Søker etter Inger Andersen født 1873 på Voss


Gjest Kurt Petterseb\n
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Petterseb\n

Jeg søker etter min morfar sin mor. Hun var født på Voss i 1873. Giftet seg med Ole Christensen Aarkvisla. Han kom fra Lier ved Drammen. Han jobbet ved jernbanen. De flyttet til Bergen før århundreskiftet. Min morfar var født i 1899. Jeg leter etter hennes foreldre og søsken. Hvis der er noen som leter i samme området så ville jeg være glad for tilbakemelding. HilsenKurt Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Vangen

Ville folketeljinga 1875 for Voss og garden Indre Takle + folketeljinga 1865 og husmannsplassen Eggene vera verd eit forsøk? Helsing Kjell Vangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Søk på Ingrid Andersdtr.(1873) folketeljing 1875 på Voss: Indre Takle. Anders Larssen husfader f. 1829 Vangen Voss Margrethe Torsteinsdtr. kone f. 1833 Vangen Voss Britha Andersdtr. datter f. 1865 Vangen Voss Gunvor Andersdtr. datter f. 1872 Vangen Voss Inger Andersdtr. datter f. 1873 Vangen VossVossaboki 4 s. 104 Takla: ”Ingebrikt selde til Anders Larsson Mosafinn for 800 spd. Anders hadde då vore husmann på Lekve, var f. 1829, g. 1860 m. Gunnvor Larsdtr. Norekvål og fekk fleire born som er flytte frå Voss.”Vossaboki 4 s. 493 Mosafinn: ”Lars Klasson fekk 1810 farsgarden og gifte seg 1819 m. Ingjerd Olavsdtr. Hornve. Han døydde 1873 og ho 1874. Seks born:Klas f. 1822, Olav f. 1823, død ugift 1881. Anders f. 1827, g. 1. 1860 Gunvor Larsdtr. Norkvål, 2. 1870 m. Margreta Torsteinsdtr. Saude, budde på Indre Takla, Per f. 1830 kramkar, Rannveig f. 1833, Åmund f. 1836 g. Marta Knutsdtr. Fenno. Klas fekk farsgarden i 1847 og g. Anna Olavsdtr. Strømme frå Osterøy.”Håper dette er rett IngridMvh . T.U.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.