Gå til innhold
Arkivverket

[#7794] etterkommere i pensylveinia/ Buck

Gjest Linda Gjesdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Gjesdal

Kan noen hjelpe meg? Min tipp oldefar Anton Albertsen Buck f.1854 i Levanger reiste til amerika / pensylveinia i 1882 med båten Hero. Jeg lurte på om det finnes folketellinger hvor jeg kan lete, og hvor jeg kan finne dem.På forhånd takk.Hilsen Linda Gjesdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

En liten korreksjon:I følge emigrasjonsprotokollen for Trondheim reiste ungkar Anton M. Buck fra Levanger med Hero fra Trondheim (til Hull) i mai 1885.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Gjesdal

Takk for rettingen. Du skriver i ( hull) vet du hvor jeg kan lete for å finne flere opplysninger? På forhånd takk Linda Gjesdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Linda! Siden du ikke har noe særlig info, blir denne veldig vanskelig. Har du anelse om noen av Antons nære familie og dro? Det var ofte slik at man reiste "etter" noen. Billetten hans ble betalt av noen i Amerika. Det kan se ut som om det er søsteren hans som drar i 1882? Nikoline Buck, 18 år.Philadelphia i 1900 blir altfor mye å lete i.... Det bodde ingen Anton Buck i Pennsylvania i 1900. (med den stavemåten). Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

En av mine slektninger, som var fra Inderøy i Trøndelag, reiste også til Amerika via Hull med skipet Hero. Jeg fant ham igjen på nettet i såkalte Naturalization Records - altså oversikt over de som søkte om amerikansk statsborgerskap. Senere fant jeg navnet hans i en oversikt over døde - det var via Minnesota Historical Society på nettet, for han havnet i Minnesota, men det finnes sikkert tilsvarende for andre deler av USA. Det er sikkert noen andre som har adresser til disse sidene og kan hjelpe deg! Jeg har fått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Naturalization og dødsattest-registrene som ligger for Minnesota er ganske unike og finnes ikke for så mange flere stater.. Jeg har allerede sjekket ut det meste søkbare etter Anton Buck, og han er ikke reg. med dette navnet i de databasene jeg har tilgang til. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.