Gå til innhold
Arkivverket

[#7801] Garden Fossemøllen på Toten

Gjest PER HANSEN
 Del

Recommended Posts

Gjest PER HANSEN

Er det noen som har opplysninger om garden Fossemøllen på Toten tidl. Fossum Mølle, gnr. 55, eller vet om det finnes litteratur der denne garden er omtalt? Er ute etter generelle opplysninger om selve garde, størrelse, beliggenhet, husdyrhold, når den først er omtalt i div. registre, osv. En del av slekten min kommer fra denne garden. Det var Poul el. Povel Hansen f. 1750 på Fossemøllen, han flyttet til Stange, ble gift der og brukte garden Wiig (Vik) Døde i Stange 03.05.1803. På forhånd takk! Mvh. Per Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg skal se om det er noe i gardsmappene på Dok.-senteret på Kapp. Jeg har selv aner derfra- tror jeg: Min tt-oldefar Hågen Hansen Lie (1771-1845) er også nevnt som Fossemøllen, så han var nok derfra. (Lie-navnet har han fra Lie /Ødeli i Skreien, Ø.Toten.Skulle du ikke høre fra meg innen et par uker så mail til tor.rustad@c2i.netForøvrig kan du også legge ut en etterlysning på Gjøvik og Toten Slekthistorielag's utmerkede side, slekthistorielaget.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.